lördag 5 februari 2011

Rosenröd helg!

Har inte varit på Club Begagnes på nästan ett år!
Igår passade jag dock på att delta.
Värdinnor var två gymnasietjejer som driver ett projekt i skolan som bland annat går ut på att samla in pengar till Bröstcancerfonden.
Temat för kvällen var således rosa och allt överskott skänktes till ett gott ändamål!
Vi var rosa, maten var rosa och en del (E) var riktigt fyndiga och drack rosévin!
Hoppas att kvällen inbringade en slant!!

I eftermiddags var min E - tillsammans med en hög andra handbollsknattar - med på ett ärofyllt uppdrag!
Att hand i hand med varsin spelare ur flickor-96-laget springa in och ställa sig på planen innan första matchen.
E ville först inte och jag tänkte att vi skulle få åka därifrån igen, men så kom en av hennes duktiga ledare och tog henne i handen och fick henne med sig!
Det hade jag aldrig lyckats med...
Och så kom de då injoggande och var sååååå sööööta.
Och jag var sååååå stolt.
Och så kaxig E var efteråt!
"Asså, skulle vi inte spela mer? Jag vill göra det igen!!"
Hon fick mycket beröm av både mig och ledarna att hon varit så modig och duktig och sen ville hon stanna och se lite av matchen.
Hade vi inte redan haft planer för dagen - hemma hos Hedenhösarna satt ett gäng och väntade oss till eftermiddagsfika - så hade jag gärna stannat och sett matchen.
Så duktiga tjejer!
När vi lämnade hallen hade de tagit ledningen ganska stort.
Det är en härlig känsla att sitta där och titta.
Handboll är en enormt publikvänlig sport - även om jag fortfarande inte förstår alla regler.
Det gör inte E heller, men hon är i och för sig bara 4½...
"Mamma, nu pipte han i blå tröja!"
"Nämen..... Nu pipte han IGEN!"

Supermysig eftermiddag och kväll hade jag, A och K med våra åtta kottar.
Picknick på vardagsrumsgolvet, lek och stoj i timmar och sen hämtade vi kinamat till middag.
Mums!
Var hemma lagom till första delen av melodifestivalen, och de två bidrag jag tyckte var bäst gick vidare direkt till final!!!
Har aldrig hänt!
"Me and my drum" kommer att bli en sommarplåga...

Inga kommentarer: