fredag 26 juni 2009

Blåsigt barnkalas

Har varit vid sjön och grillat och ätit jordgubbstårta och godis.
Det var familjen S som ordnat kalas för sin dotter E som fyller 6 år i dagarna.
Trots att det varit svettvarmt hela dagen blev det om aftonen aningens "friskt".
Oj, vad det blåste!
Men jättegod mat och trevligt sällskap gjorde att pessimistiska vädertankar var som bortblåsta (HAHA!)

Imorgon ska jag faktiskt på årets första utomhusloppis.
Jag har ansökt om - och fått beviljat - permission.
BARA jag och mamma ska åka.
Inga barn får följa med.
I alla fall inte mina.
Men min mamma är lite hysterisk vad gäller tidpunkt.
Vi ska åka v-ä-l-d-i-g-t tidigt.
De bästa fynden görs ju tidigt.
Yeah right.
Därför måste jag gå och lägga mig nu.

1 kommentar:

katarina sa...

Mysigt att få ha lite "egentid"! Hoppas ni gör finfina fynd, kram Katarina