måndag 29 juni 2009

Sjabbigt är schysst!

Det här skåpet sprang mamma och jag på när vi var på väg från lördagens loppis.
En försäljerska som inte orkade gå upp så tidigt (vi var ju givetvis där halvsju...) hade kommit och packat upp sina pinaler under de timmar vi spenderat på loppisgatan.
Vilken tur!
Hon begärde 70 och jag prutade till 60.
Taget!
Väl hemma skruvade jag bort de fula trähandtagen och ersatte dem med grovt snöre.
På insidan av glaset häftade jag fast lite hönsnät. Chict!
Som pricken över i sandpapprade jag valda delar så att det blev en sliten look. Shabby!

Färdigshabbat!

Maken skruvade upp skåpet på väggen.
Vita kannan till vänster (5 spänn) och vita ljuslyktan (20 spänn) är också loppisfynd.


Barnens myshörna på terrassen!
Dynan hade min farmor och farfar i sin gamla folkvagnsbuss.
Jag har klätt om den i rödvitrandigt IKEA-tyg (19 kr metern!)
Stegen till vänster inhandlades ny i storsta'n (ni som följer bloggen kommer ihåg?)
Slitna krukorna i fönstret kommer från svärfars barndomshem.
En (mikroskopiskt) liten bit av en stege syns i bildens övre högerhörn.
Den snickrades av svärfars far.
Icke från Åhléns den...
Det lilla vita bordet fyndades för 20 kr i lördags.
Mårbackapelargonerna har klarat ett lyckat övervintringsförsök i garaget.
De vita snöflingorna klarade inte fyra dagar ensamma hemma med herr'n i huset.
Nu kämpar jag för att få liv i dem igen...

Inga kommentarer: