onsdag 24 juni 2009

Inte ett moln...

...sjöng herrarna Zelmerlöw och Ledin från ett soligt Stockholm igårkväll.
Och det har stämt även idag.
Vilken dag!
Vilken rivstart på sommaren!
Efter dagens glass - citron (smaklös) och café latte (är nog min och M:s favorit år från år) - hyrde jag två små rosa cykelbilar till tjejerna.
Det var jättekul och lite knixigt för 3-åringen.
Under tiden var mamma ute och promenerade.
När hon kom tillbaka snörade jag på löparskorna (jaaaaadå) och joggade (flämt, flämt) en tur.
M följde med på cykel.
När vi kom tillbaka hoppade vi rakt ner i plurret och det var såååå skööööönt!
Var många år sedan jag tog ett så "tidigt" dopp.
Brukar i a f inte ske förrän i juli...
J och pappa har ringt.
Flera gånger.
Båda två.
Saknaden måste var stor?
Så nu är de strax här...
De erbjuder "Räkfrossa" på (den ena) restaurangen nere vid stranden.
Pappa var ju här redan igår men åkte tidigt till jobbet efter kaffe och rostade bröder (M).
Han listade ut vem mördaren var efter halva avsnittet.
Jag förstod inte riktigt motivet men det kan bero på att jag blev avbruten av mardrömmande barn och telefonsamtal?
Men bra var Midsommermorden likväl...
Ingen TV ikväll.
Veranda och vitt vin med jordgubbar låter som ett fullgott alternativ efter frossan.
Och imorgon.
Imorgon.
Vad händer alltid veckan efter midsommar????
Och hur kan två fullblodsshoppare så totalt ignorera vad som alltid händer veckan efter midsommar?
Men imorgon.
Då kommer vi, sta'n!!!

(Verkligen synd att kamerasladden ligger hemma. I en låda. Prydligt märkt med "Kameratillbehör". What else.....?)

Inga kommentarer: