söndag 9 augusti 2009

Ett litet lejon mitt i kräfttider!

Fredagskvällen tillbringades vid en fin sjö här på orten.
Kusinen passade barnen medan J och jag sprang runt den 3 km långa slingan.
Jag sprang två varv för det kändes så lätt!!
(14, 44 första varvet, 14,54 andra....)
Efter ett välförtjänt dopp grillade vi korv på engångsgrill (kändes lite fattigt alltså...) och sen var det dags för maken att dra på blåbyxorna.
Omklädningsrummen på området hade fått fyra dörrar stulna och förmodligen uppeldade (Man har hittat gångjärn vid en av grillplatserna! Uppfinningsrika vandaler minsann...) så de behövde ersättas...
J jobbade och slet - inte ett dörrhål var det andra likt så alla dörrar fick sågas till - och jag passade barnen nere vid vattnet.
Det var en varm och skön kväll.
Får ångest när jag tänker på att såna kvällar snart är ett minne blott...


Eller minne blött!
M är mer under vattenytan än ovanför...

Och igår föddes en ny pappa!
Eftersom han inte fick stanna kvar på BB hos mamman och sonen så ställde vi till med kräftkalas här hemma för att fira lille E:s första födelsedag och för att ta hand om den omtumlade (?) nyblivna pappan.
M och min man har känt varandra sedan de låg i vaggan och numera är vi ju också grannar.
Och nu kommer våra barn att ha känt varandra sedan vaggan... Nästan i alla fall...
Kan bli spännande med en liten påg här bland alla töser....
(Kräftorna är samma som låg i vårt badkar tidigare...)
Inatt sov våra kompisars äldsta dotter över här så hon följde med oss på kräftfiske i förmiddags.
Idag var det nämligen barnens tur att få prova.








1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!! Vilken fin blogg du har! Otroligt fina bilder! Hoppas presenternabli bra =) Hälsningar Emelie från inredningsbutiken Hemma Hos Emla i Lund