lördag 15 augusti 2009

Festivalkoll

Efter att med bil kört och inspekterat brorsans och E:s nya lägenhet - hade det inte ösregnat hade vi promenerat dit - gjorde vi oss klara för "Festivalkoll".
När jag tog tåget till stan i förmiddags regnade det inte måttligt.
Jag promenerade från Centralen hem till brorsan och E iklädd very praktisk mörk prasslig regnponscho - Dart Vader goes dagisfröken typ.
Det var verkligen tur att solen behagade visa sig för jag hade sett direkt löjlig ut vandrandes omkring i mitt tvåmannatält...

"Korgar"!!?
Konst??
Kul!

Matkoll.


Grillspett med jams eller vad det nu hette, jordnötssås och bönröra.
Njaaaaaaaaaaaaaa.
Bönröran var godast.
Sedan provade vi vildsvinskebab.
Den var mycket godare.
Langos=bukfylla och halvfabrikat.
Den åt vi inte ens upp.

Friterad camembert med hjortronsylt.
Klart bäst av det vi provåt.
Tja, vad ska man säga om denna festival???
Mat, mat, mat och mat.
Marknadsstånd fulla med skräp.
Musikunderhållning som man inte märkte mycket av.
Säkert mer musik senare ikväll.
Men vi hade väldigt trevligt.
Trots att två stadsbor var lite halvbakis idag....
När jag kom hem var den här lille nyingen och hälsade på!
Sååååååå söt.
Och såååååååå liten.
Jag har redan glömt.
Förträngt, haha!
I början är det ju mycket.
Mycket att tänka på.
Pust.
Man är nervös och undrar om allt.
Berg-och-dalbanekänslor.
Allt är inte rosa moln och gulligull.
Samtidigt som det är det.
Så små och hjälplösa och näpna och gulliga.
Ja, jesses....

Inga kommentarer: