måndag 17 augusti 2009

Somliga har blivit äldre medan andra blivit yngre???

Idag var det M:s första dag på Fritids!
Jag var med henne på "Första Fritidsdagen" eftersom jag inte kan vara med på onsdag på "Första Förskoleklassdagen". (Jag tar ju själv emot en klass. Lite fånigt att inte vara där då och ta emot dem även om jag 1000 ggr hellre hade varit med M...)
Det var spännande.
M är verkligen en social och öppen person till sin natur.
Det tog väl en hel kvart att skola in henne hos dagmamman för sex år sedan....
Det första hon säger på morgonen är:"Får jag leka med en kompis idag?"
Men idag var hon mycket reserverad och satt och gjorde konstiga miner och pratade med förställd röst!
Jag kände inte igen henne först.
Min fina, duktiga, stora tjej satt mitt emot mig och lekte med lego (bara en sån sak!) liksom de andra barnen gjorde, medan jag pratade med förskolläraren/fritidspedagogen.
Hon satt med nerböjt huvud i ny gammelrosa t-shirt, jeanskjol, leggings med spets och hästsvans och liksom fokuserade på att fästa de små legobitarna på den gröna plattan.
Hon såg plötsligt så STOR ut.
HJÄLP!

Midsommar 2003...

13.23 ringde min mobil när jag satt på jobbet:
"VET DU VAD som hände mig???" kvittrade mannen glatt.
"Näääee...." dröjde jag (Du har vunnit massor med pengar??? Vi ska åka på oväntad semester???) men frågade såklart ivrigt: "Nääee, VADÅ???"
"JAG FICK VISA LEG!!!!!"
"????"
"På Bolaget, HA-HA-HA-HA!!!" frustade han nöjt.
"????"
"Jag fick visa LEG!!! Har du fått göra det va? Hehehehe"
Och sen gick han på om detta om och om igen.
Och nä, det var nog några år sedan, som jag fick visa legitimation på Systembolaget.
Jag fattar det inte.
Han är ändå 36!!!
Somliga har blivit äldre medan andra blivit yngre.

2 kommentarer:

Bettan sa...

Du måste såklart handla på ett systembolag som inte ligger i din hemstad.

Ha pipelotter i håret.

Lämna barnen hemma.

Då tror jag du kanske får visa leg om du handlar av en kille. (Tjejer frågar aldrig de är elaka)

Unknown sa...

Det är bara att gratulera!