söndag 16 augusti 2009

För 22 år sedan...

...visste vi knappt hur ett barn kom till eller vad ett banklån var...
Idag satt vi och pratade om amning och huspriser, haha!
Så skönt att man utvecklats!

Min "gamla" barndomskamrat (vi följdes åt från 6:e klass till studenten) S och hennes lilla A (knappt 2 månader gammal) var här och hälsade på idag.
Liksom lille E (som vi gullade med igår) så var hon också sååååååååå söt och näpen.
Och liten.
Drygt 3 kg (pyttedrygt alltså).
Min M föddes 3 veckor för tidigt och då vägde hon ändå 3 kg!
Min E föddes 9 dagar tidigare uträknat födelsedatum och vägde 3,6 kg!!
Och L föddes 2 dagar tidigare och vägde 3,8 kg!!
Jag ska vara glad att alla var "lite tidiga" och att jag inte ska ha ett fjärde barn!!!!
Vad skulle det väga???
Nej.
Jag ska inte ta reda på det.
Definitivt.
Inte.
Men det är underbart att få träffa dessa små smållingar, att man får hålla i dem och snusa på dem ett tag, för att sedan lämna tillbaka dem till deras rätta mammor.
S och jag hade en mycket mysig eftermiddag och lilla A, tja, hon sa inte ett pip.
Faktiskt.
Åt och sov.
Och var nöjd.
Och söt.

Eftersom det är RÅBOCKSPREMIÄR idag så är jag jägaränka - eller vad det nu kan kallas....?
Maken är för dagen iklädd rutig flanellskjorta och gröna jägarbyxor och bössan hängande över axeln.
En bock hänger minsann flådd och klar i garaget.
Har jag hört.
Skulle aldrig få för mig att gå dit och titta.
Jag väntar tills den ligger i bitar i frysen.
Så grym jag låter.
Men så är det ju.
Vi äter ju kött, liksom.
Och den här bocken har glatt och obekymrat skuttat omkring så länge den levde.
Så miljövänligt och ekologiskt det bara kan bli!
Barnen och jag (eller bara jag faktiskt) planterade fyra humleplantor längs terrassmuren ikväll.
Jag ser framför mig hur de ska slingra sig upp mot taket och se så där skönt gröna ut mot all hård sten...

Eftersom klockan inte hunnit bli så mycket ska jag snabbt röja undan i köket och badrummet och packa väskor och hänga fram kläder och SEN ska jag dyka ner i soffan och läsa söndagstidningen i LUGN OCH RO.
Imorgon ska man ju jobba igen och M ska vara sin första dag på Fritids.
Spännande!

2 kommentarer:

Miss Sophie sa...

Tack för en mysig eftermiddag! Vilka goa tjejer du har, får träffa M nästa gång. Krama dem alla! Nu ska jag göra plommonmarmelad :)

Miss Sophie sa...

Ps. Jag tror faktiskt att vi visste hur barn kom till för 22 år sedan med ;)