söndag 23 maj 2010

Inlägg i trötthetsdebatten

Jag har flera medbloggare som brukar påpeka (milt sagt) att de är trötta.
Det kan vi alla vara.
Och oftast har vi själva valt situationer som gör att vi blir det.
Jag har också valt.
Jag har valt att skaffa tre underbara flickor i rask takt.
Det är dock inte så underbart att de tre underbara flickorna är av både den kvällslivliga och morgonpigga sorten - samtidigt.
Igår satt jag - dumt nog - här vid datorn och skrev ett litet inlägg.
Precis när jag kommit till ro och nääääästan somnat skrek lilla L, så då var det bara att pinna upp igen och göra välling.
Klockan var då 0:30.
Sen ville hon inte somna i sin säng.
Och man tjafsar inte om såna bagateller på natten kan jag säga.
Jag la henne bredvid mig i vår säng.
Strax efter 1 somnade hon och sen kunde jag stänga ögonlocken.
Imorse kom E ca 5:30.
Och sen vaknade de andra fyra, för att smyga och vara tyst av hänsyn är ett okänt begrepp för våra töser....
Tja, man behöver inte vara ett mattesnille för att räkna ut hur många timmar jag (inte) sovit.
Och det hade väl inte varit nånting att gnälla om, om det varit en enstaka händelse.
Men vi har det så här ALLTID.
EVIGT.
FÖR JÄMNAN.
Vardag som helg.
Jag och J är så JÄVLA TRÖTTA!
Nä, våra flickor somnar inte om.
Nä, det hjälper inte att lägga dem senare.
Nä, det hjälper inte att lägga dem tidigare.
Vi har provat ALLT.
ALLT!
Så.
JAG är också trött.
Ville bara inflika det.

3 kommentarer:

Stefanie sa...

Då ska jag verkligen inte gnälla att jag är trött när jag sover mellan sex och sju timmar i följd varje natt. Snart är dom tonåringar. Då kanske ni får sova. Haha.

åsa sa...

Hua, att de inte ens kan hålla samma tider. Stackars dig! Du får trösta dig med att det bara är några år kvar... om nu det hjälper!? Snart lite semester.
Ha en bra vecka!
kram kram

Anonym sa...

Ett hett tips är att dra ner på det pressade schemat så att ni kan samla kraft. Visst är det kul med bak, utflykter, hälsa på och festligheter men kanske bra för barnen att lära sig att man inte behöver ha aktiviteter precis hela tiden. Det är ett konststycke att inte göra någonting.