onsdag 5 maj 2010

Knappt har den där askan försvunnit....

På nyheterna idag kunde man höra att flygplatserna i Grekland är stängda.
All annan (nästan) trafik in och ut ur landet är också stoppad!
MÄÄH!
Nu ser ni fanimej till att ordna upp det där - och det snabbt!
Inget jävla strejkande nu när vi äntligen ska åka på solsemester på första gången på sex år!!!
JAG ska äntra ett flygplan.
DET är inget jag gör av vällust direkt, så sabba nu inte hela min uppladdning...

Vi flög till Lanzarote för sex år sedan för att få lite sol på våra bleka vinternäsor.
Det blev dock inte mycket sol.
Det var rekordkallt för årstiden.
Och regnigt.
Toppen.
Resan kostade ju bara 27000 kr.
Maken ville välja en annan vecka men jag menade att vi skulle föregå med gott exempel och åka när jag hade ledigt från jobbet, dvs vecka 8 (=Sportlov).
Inte ta extraledigt här inte!
(Så korkad ska jag inte vara fler gånger.)
Dessutom hade M nyss fyllt två år (1,5 månad tidigare...) och då räknades hon som barn.
Och fick betala för egen flygstol och allt, tjohooo!


Japp, där satt vi med stickade tröjor på oss och strumpor i sandalerna och glodde när M lekte på lekplatsen sex dagar i sträck.
Men det var god mat i restaurangen i alla fall.
Och på kvällarna satt J och jag och huttrade på terrassen medan vi spelade Yatzy och drack whisky.
Alltid något.


Men till Kreta ska vi! om några veckor!!
SÅ SLUTA GENAST STREJKA!!!


Fick en väldigt vacker bukett av mina föräldrar idag.
De önskar mig lycka till.
Imorgon är en annan dag.


Nu ska jag baka med Leila.
Eller.
Leila bakar och jag målar mina naglar.

4 kommentarer:

åsa sa...

ha ha ha! Du är för rolig. Det är väl klart att ni kommer iväg!!!
Skickar iväg en riktigt stor lyckospark till dig här ifall inte min telefon fungerar imorgon...
Saknar dig på jobbet!
kraaaaaaaam

Stefanie sa...

Klart ni kommer iväg!
Men ganska saftigt pris på förra resan.
Du tror inte ni har plats för mig i resväskan på er resa?
Ett stort lycka till inför morgondagen! Allt kommer gå galant!
Kram

HÖNSHUSET sa...

Hej hej!!

Vad skoj med en resa!! Lite otur med askan men vi får hoppas att den försvinner. Önskar er en trevlig semester i alla fall!!

Fin fina blommor!!

Ha det gott!!

Kram

A-K sa...

Ni kommer säkert iväg! Men jag förstår din oro.... Jag är oxå oroad. Vi har en semester bokad i början på augusti till Rhodos och om man följer Murphys lag så.... Jag håller tummarna för din semester om du håller tummarna för min.... Stor kram till dig!