tisdag 4 maj 2010

VårRuset

Här är de "Glada hönorna"!
Före start.
Men vi var minst lika glada efter målgång.
Och betydligt varmare!
Det var ju ingen majvärme igårkväll direkt...
Enligt hörsägen var det 9000 tjejer, damer, kvinnor som tog sig runt den 5 km långa banan!
FJORTONTUSEN!
Kan det stämma?
Måste kolla upp det nånstans.
Men visst.
Det kändes i starten - som var helt oorganiserad - att många ville fram samtidigt.
Jag startade tidtagaren på min mobil när jag passerade "Start" och den visade på ca 26:45 när jag kom i mål.
Det är jag mycket nöjd med.
Särskilt med tanke på att den första kilometern gick i snigelfart då jag hade fullt upp med att kryssa förbi alla gångare.
Med facit i hand skulle man varit lite längre fram från början, kanske i gruppen "Springa fort"?
Men kanske ändå inte.
När jag hade en bit kvar kunde man höra speakern (Peter Siepen?): "Och här kommer den första tjejen i mål, på SJUTTON minuter!"
SJUTTON?????????

Sen blev det picknick i gröngräset med en massa gott!
Ännu en svägerska anslöt till gruppen och fick sig ett glas vin.
Sen tog vi buss och tåg och cykel hem.
Tack laget för en härlig kväll!


Dagens husmorstips: Spara alla säkerhetsnålar (gärna i en liten låda märkt: Säkerhetsnålar) som håller fast prislappar i nyinköpta plagg. De kan komma till användning när man tex. ska fästa en nummerlapp när man tex. ska springa VårRuset.

4 kommentarer:

Stefanie sa...

I dagens City står där att 9000 sprang Vårruset. Inte illa.

SiS sa...

Ok, då ändrar jag till 9000. man vill ju inta ha faktafel i sin text ;)

åsa sa...

Oj, vad mysigt med picknick efter. Nästa år vill jag vara med! I varje fall på picknicken...

Katarina sa...

Glöm nu inte skicka in husmorstipset till allers!! :) Kram K