lördag 22 maj 2010

VI är inte på bröllop...

... men det är några av våra bästa vänner.
Och därför sover några (två av tre) av deras barn här.
Eller ja.
De har varit här sedan lunchtid idag så det har varit full rulle.
Och så korkad jag är som sitter här.
Framför datorn.
Nära midnatt.
Maken och jag har suttit ute under bar himmel och druckit vin - otippat? - och pratat.
Så ljuvligt.
Vilken kväll.
Och vilken fin dag.
De två äldsta har lämnat tomten för att ge sig ut på sina små cyklar och upptäcka omgivningarna.
Så söta de har varit när de studsat i väg på ojämna grusvägar med sina små störtkrukor på skallarna.
M tog på sitt armbandsur så att de kunde få en tid att hålla.
Och varje gång kom de fem minuter före utsatt tid.
Så gulligt.
Det kommer ju inte att hända om några år!
Att de kommer hem innan de måste, menar jag.
Mellingarna, E och O, har också lekt jättefint.
O har ju varit enda killen i församlingen och han får stå ut med E:s gnatande.
Speciellt att plötsligt hitta en Spidermankudde i en av flickornas sängar.
Tycker jag nu.
När de är fyra år.
Tycker jag inte sen.
När de är fjorton.
Heeh.
(Fast killar har kanske inte Spidermankuddar i den åldern? Vad vet jag....)
För övrigt har det varit en fullspäckad vecka.
Maj är en fullspäckad månad.
Jag har haft "träff" med min gamlagamla arbetskamrater, det har varit Skolråd och Trivselkväll och lekkamrater till tjejerna har varit här en sväng.
Har bara hunnit träna EN gång den här veckan!
Katastrof!
Imorgon ska vi ha kalas för J.
Jag var väldigt nära att inhandla halvfabrikat men maken sa tvär-nä.
Så ikväll har vi stått i köket och grejat.
Tack Wild Kids.
Tack Fisher Price.
Tack Pringle Chips.
Nattinatti!

Inga kommentarer: