söndag 29 augusti 2010

Ett par kalas och lite hemmafix!

Strandvägs-T fyllde 4 år och bjöd på kalas nere vid sjön.
Vädret var bra och det var en riktigt mysig kväll.
M och några tjejer till badade men det förstår jag inte.
Hu, sååå varmt var det ju inte...
(Att M ville duscha varmt i sisådär 20 minuter när vi kom hem förstår jag dock bättre...)
E frågade mig: "Mamma, är det snart natt?"
"Det dröjer några timmar" svarade jag.
"Var ska vi sova då?" fortsatte hon..............
Igår bjöd svägerskan på födelsedagslunch.
Supergoda skaldjurspajer och mumsig panna cotta.
Mums!


Idag har vi bara varit hemma.
Jag och E sorterade några lådor på vinden och rensade ogräs i trädgården medan L sov.
J har klippt gräset och röjer (fortfarande) i garaget.
Det börjar bli fason på tomten igen efter sommarens torka och senaste veckornas regnande.
Trädgården börjar så sakteliga övergå till höstskrud (gud, så poetiskt) och det känns att det snart är höst på riktigt...
Lite vemodigt kan jag tycka.
Sommaren är alldeles för kort.

Inga kommentarer: