onsdag 4 augusti 2010

Trött Tisdag

Efter kräftskiva och fönsterputsning och strykhög hände det osannolika!!
Jag satt (låg) ner i soffan här hemma samtidigt som jag tittade på TV.
DET var längesen.
Och vad händer då?
Jo, efter Allsången kommer ju sommarens viktigaste serie: Morden i Midsomer!
Det är inte sommar på riktigt om jag inte ser det!
Så igår var det inte riktigt sommar.
För jag - hör och häpna!!! - SOMNADE.
Mitt i morden!!!
Jag kan inte minnas när det hände sist!?
Vid 23-tiden vaknade jag med ett ryck.
Filten hade korvat ihop sig, munnen var torr som fnöske trots salivsträng i mungipan, och fullkomligt borta var jag.
Trött tisdag tydligen.

2 kommentarer:

HÖNSHUSET sa...

Hej svejs!!

Ja, då var vi i alla fall två som somnade ifrån morden - vaknade också till så där lite smått förvirrad efter programmets slut och undrade vem mördaren var?! Sambon informerade mig och sedan blev ögonlocken tunga igen!!

Ha det gott!

Kram g

HÖNSHUSET sa...

Förresten vad kul att du gillade sjalen :-)