lördag 28 augusti 2010

Uppvaktning undanbedes....

...men barnbarnen gratulerade mormor med sång och presenter tidigt på morgonen.
Så klart.
Jag (och pappa) hade också planerat en liten "kidnappning".
Så klart.
Shopping och lunch på stan med våra respektive småbröder.
Vi åt fantastisk lunch på innekrog och skålade i Cava för våra 30-, 35-, 55- och 60-årsdagar.
Så klart.
Jag "dumpade" mamma hemma och så lurade pappa i henne att de skulle ut och äta.
Men så blev det inte.
Så klart.
En stund senare kom jag nämligen tillbaka.
Och då hade jag några till med mig....

Pappa hade ordnat läckerheter från havet och jumboflaskor med champagne* (se kommentar nedan).
Så klart.

En mycket, mycket trevlig dag och en mycket, mycket trevlig kväll!
Tyckte födelsedagsbarnet.
Och alla vi andra!
Så klart!!!

1 kommentar:

crister sa...

Läckerheterna från havet levererades av Klostergatan Fisk i Lund. Beluga,ostron,löjrom från Kalix, färsk hummer, lite rökta laxar och någon sill. Allt med passande tillbehör. Sju (!!!!) flaskor Moët & Chandon till 14 personer, varav en del var chaufförer !! Och en ansenlig mängd Single Malt. Och några Cohibas & Romeo & Juliet. Jo, det var en högtidsdag att minnas, framförallt maten från Klostergatan Fisk i Lund.