måndag 26 januari 2009

Bootcut - hot or not?

Inspirerad av brorsans sambo - jooo, faktiskt - kånkade jag idag ner ett antal klädfyllda Ikeaboxar från vinden med ambitionen att verkligen sortera och rensa ut.
Idag var nämligen första dagen som M och E skulle till dagmamman igen efter fem veckors julledighet.
Vilket innebar fem timmars egen tid (inte "egentid" utan egen tid) med bebisen och för mig själv eftersom bebisen sedan två månader tillbaka alltid sover mellan 10-13.
Alltid.
Varje dag.
Som en klocka.
Idag?
HAHAHAHA
Nä.
Inte idag.
Just inte idag när jag såg fram emot långpromenad ( sov hon hela tiden!) och sortering av mina kläder (jo, jag såg faktiskt fram emot detta projekt).

Ikväll däremot, har jag rensat varje låda och synat varje plagg i sömmarna.
Och det har tagit tid.
För jag har sparat kläder sen tio år tillbaka.
Inte allt.
Men en del.

Jeans.
Älskat plagg.
Så älskat att man måste ha många.
Hur skrev nu brorsans sambo i sin blogg?
Man får spara högst tio par?
Jag har sparat de par som symboliserar något skede i mitt liv.
Ta till exempel mina Wrangler från 2001 som också sorterar under benämningen "Skinny jeans".
Det var dem jag hade före graviditeterna.
Efter första barnet använde jag dem igen, de var fortfarande moderna, och jag kom i dem!
Efter andra barnet, njaaaaa...
Efter tredje barnet, skulle inte tro det!
Inte för att de inte passar, för det gör de.
Inte för att de är så slitna att det har gått hål i baken, jag har lappat dem.
Utan.
Bootcut.
Av värsta sort.
"Men det kommer väl igen" som vi brukar säga...

Jag är nöjd med mitt sorterande.
Hälften åkte upp på vinden igen - sommarkläder och.... jeans.
Hälften delades upp på "Kläder-att-sälja", "Kläder-att-skänka" och "Kläder-att-kasta".
Ingen hög "Kläder-att-måla-eller-vara-i-trädgården-i".....
Imorgon ska jag dessutom gå till skräddaren och lämna in kläder som behöver lagas (blixtlås - svååårt) och ändras.
Fick också en nice trench av brorsans sambo (hattrick!) som behöver kortas lite.
(Ett resultat av hennes rensande i sina garderober.)

Tänkte på det här med barnen.
Huruvida låta dem använda mina tillhörigheter eller inte.
Ska kanske vara lite smart och tänka framåt?
*Listigt*
Jag menar, med tre tonårsdöttrar, så måste det ju alltid finnas senaste modestuff i någons garderob, och är jag då lite schysst såhär i förskott, så borde ju jag i rimlighetens namn liksom få låna lite tillbaka...?
Eller...
....så kanske det blir som när björnarna kommer hem och kommer på Guldlock med att ha provat deras saker?
"Vem har använt min volumemascara?" dundrar den största björnen.
"Vem har provat min long lashes......" osv
Och så får Guldlock fly hals över huvud.

Nä.
Nu flippar det ur.
Definitivt dags att gå och lägga sig.

Inga kommentarer: