söndag 18 januari 2009

Hur många stjärnor i Guide Michelin?

Sedan dagen då första dottern föddes har brevlådan fyllts av "erbjudanden" om att gå med i bokklubbar, klädklubbar, filmklubbar och klubbklubbar och andra klubbar...
Man har ratat det mesta.
Är det något jag vill ha eller vill köpa söker jag upp det själv.
Kontakta inte mig.
Please.
Men, nu kan M förstå att vissa kuvert ser ut som de är till henne.
Smart smart.
Därav ovanstående foto.
"Bli medlem i RonaldMcDonaldklubben och få GRATIS Happy Meal till dina barn."
Jag är ingen hamburgertjej såvida det inte gäller makens hemgjorda.
Och skulle jag mot förmodan tvingas äta hamburgare på någon hamburgerkedja väljer jag inte den med M:et...
I vilket fall.
GRATIS är trevligt.
Och så kunde man samtidigt åka till Lindex och hämta GRATIS gåvopaket till bebisen.
Vi tog med farmor på turen.
Ingen noterade att Lilla L absolut inte kan äta Happy Meal, men den listiga mamman kvitterade ändå ut lilla papphuset och bjöd farmor på ett skrovmål (eller aptitretare snarare), HAHAHA!!

På Lindex köpte farmor fina nattlinnen till flickorna.
E ville absolut ta på sitt så fort vi kom hem från utflykten, trots att klockan just passerat lunch...
Själv köpte jag superpiffiga (eller snarare superpräktiga) bastoppar i de glättiga färgerna svart och vitt.
Vit t-shirt och svart t-shirt.
Vit långärmad top och svart långärmad top.
Vitt linne och svart linne.
osv.

Efter varje graviditet när mammakläderna stuvats undan (givetvis i fin låda med etikett) och de vanliga kläderna plockats fram (givetvis ur fina lådor med etiketter) - så undrar jag vad tusan jag haft på mig på överkroppen innan magen började växa.
Förutom bh då, alltså.
Jeans, andra byxor och kjolar har jag gott om.
Men vad hade jag till???
"Nä, du har ju inga kläder" säger maken hånfullt och sveper med handen förbi garderoben.
Men svärmor har förklaringen.
Hon säger att tröjor och toppar antagligen blir så förtvättade och slitna att man gör av med dem!
Precis!
Därför måste jag nu arbeta upp ett nytt bassortiment av överdelar till alla mina tuffa (nåja) underdelar.
Stackars mig.
På kvällen samma dag blev det en tripp till IKEA.
Då blev det restaurangbesök en gång till.
Två på en dag.
Icke klokt.
Tänk om våra barn hade föredragit Happy Meal eller IKEAs kryddsvaga köttfärssås framför mormors pannbiffar med lök, mammas kalops, farmors kokta höna i currysås och morbrors stekta sill med potatismos.
Det gör de inte.
Därför kan de helt riskfritt vara "medlemmar" i RonaldMcDonalds lilla löjliga klubb...

1 kommentar:

Bettan sa...

Har du fula lådor? Vad måste en låda ha för att vara en fin låda?

Har du en speciell fin penna du skriver med på etiketterna?