lördag 24 januari 2009

Det ska böjas i tid...

Häromdagen var vi på shoppingturné.
Det krävs att man har en mormor (eller en farmor för den delen) med sig om man väljer att åka på sådana upptåg med tre små flickor...
Vi hade dock en mysig dag som förlöpte utan incidenter.
Vi besökte stort shoppingcenter som jag bara varit på vid ett par tillfällen tidigare.
Men vanedjur som man är så styrs stegen mot LINDEX.
Mamma hade i sin mobiltelefon fått ett sms-erbjudande för bra för att ignorera;
HALVA REAPRISET!
Ojojoj, bodies till L för 20 kr, nattlinnen till E och M för 40 kr o dyl.
Jag köpte 2 snygga bh:ar/bh:s (Vad heter det?? Jag hatar oklara klurpluraler!!) för 39.50 kr/st efter mammas:
"Ja, du som har så lite, du kan ju köpa såna där små med tunna axelband".
Visst.
Det kan jag ju.
Snygga var de i alla fall.
Köpte också ett nattlinne till mig själv.
Det gör man ju aldrig.
Det duger bra med en gammal t-shirt.
Men nu, eftersom det var så billigt, slog jag till på ett rosa som såg fint ut.
50 spänn!
På kvällen när jag tog på det, förvandlades jag till min egen mormor!
Längden var väl så där lagom tantig och på axlarna satt någon volanghistoria...
Bättre än spiral.
Synd att den är gratis för annars hade man ju sparat en rejäl slant.

Träningen går bra.
4 planerade Friskis & Svettispass inbokade.
4 planerade Friskis & Svettispass genomförda.
Snart ska vi ut och gå en långpromenad hela familjen.
Ska bli suuuuuperskönt.
De två äldsta döttrarna har varit hemma hos mig i fem veckor nu - eftersom dagmamman haft semester - och därför har jag inte haft möjlighet att ta mina dagliga motionsrundor med lillan i vagnen.
Men på måndag, då ska jag ut och vandra igen.
Jag har en skön runda, som tar drygt en timme att gå, och på den timmen hinner man fundera så mycket att man är alldeles tom (!) väl hemma igen.
Som meditation.
Tror jag.
Vet inte hur man gör när man mediterar, men kan tänka mig att det är något liknande.

Har varit stiltje på Extreme Home Makeover-fronten.
Jaktsäsongen går ju in i sitt slutskede.
Bara några helger kvar, eller är nästa sista?
Strunt samma.
Behöver jag vara tydligare....
Lillsnuttans rum ska målas (Sockervadd såklart) så att vi kan flytta in hennes pinaler.
Sedan står badrummet på tur.
Vi ska ha två handfat istället för ett.
Vi ska massor, massor, massor av lådor och skåp och en JÄTTEspegel.
Mina lådor ska vara låsbara.
Mina Diorsminkgrejer, mina Tigiprodukter, mina fina hårsnoddar och hårspännen, mina Clarinskrämer SKA FÖRBLI MINA!!
Ibland ser jag dem på vift i någon annan del av huset - hur ska det då bli om några år????
HJÄLP!
Det är MAMMAS grejer!
Bort med tassarna!
Ni får köpa "Date" och sånt som barn har, hehe....

Oups!
Nu står familjen redo i hallen och väntar!

1 kommentar:

Sarasnaran sa...

Jag tror inte det räcker med ett handfat...
Jag skulle säga att ni behöver FYRA!
Ett till varje tös i huset. =)