söndag 4 januari 2009

Nu har julen dansats ut...

...och det var festligt värre!!!!
Retrorätt?
Potatismos-och-korv-igelkott?
Det var i alla fall ett bra tag sedan man åt det sist....
Idag var det emellertid dags att sätta tänderna i en 70-talsklassiker och det smakade bra.
M hade bjudit bästisarna på julgransplundring.

En efter en kom de tre små damerna och ringde på i finaste gåbortsklänningen och med värdinnegåva.
Så sött att jag nästan dör!!

Efter lunch och en dans man blev riktigt svettig av (solen stack så i ögonen att jag fick rulla ner gardinerna och dessutom hade jag L på armen) plundrades det stackars barrträdet enligt konstens alla regler med tjo och tjim.

För er som ännu inte slängt ut julens gröna träd - och för er som tänkt arrangera julgransplundring med barn som plundrare - er vill jag bara bistå med följande råd:

Lägg godiset i oförstörbara korgar, gärna av trä eller plåt, för annars inträffar:

SILKESPAPPERSMASSAKER!!!!!!
Flickorna hade JÄTTEKUL!
De tyckte till och med att det var OK att städa upp efter sig.
En liten stund i varje fall....
Sen fick "smygstädaren" (min svägerskas smeknamn på mig) ta över.
Medan jag har dansat och plundrat och roat mig, har maken fortsatt att jobba på med vår totalomorganisering av hemmet,
vårt "gamla" sovrum har målats om för att passa M, han har snickrat en bokhylla (som jag "designat") till samma tös och gjort lite andra målningsarbeten.
Det blir finfint det här...
Imorgon blir det kalas för yngsta kusinen och i övermorgon för M.
Pust!

1 kommentar:

Lo sa...

Hej kusin!

Blir så varm i hjärtat när jag ser bilder på er fina familj :)

Och en sån där igelkott har jag aldrig ätit! Men så är jag ju född på 80-talet också.

Kram! kusin Katta