fredag 30 januari 2009

Tillägnat några andra bloggerskor...

I november 2007 tog maken och jag X2000 till Stockholm för att tillbringa en weekend tillsammans på tu man hand.
Det var så mysigt!
Vi lyssnade på Stieg Larsson hela vägen fram och tillbaka vilket gjorde att tiden gick supersnabbt.
Vi ville knappt stiga av tåget!

Checkade in på Hotell Mornington på Ööösteeermaaalm (läses med, som KKK brukar skriva, stockholmsdialekt...) där jag bott tidigare och varit helnöjd.
Dagen före, hade jag fått tag på 2 biljetter på Blocket till Idol, så två timmar innan direktsändning stannade en bil utanför hotellfoajén och sålde dessa till oss.
Till ockerpris förstås...

Jag hade lätt platsat, eller hur!!

Detta var den kväll Amanda Jensen sjöng Elvislåten Suspicious Minds - så j-a bra - och vi satt med ett gäng ungar som hade Amandaskyltar.
Vilket gjorde att vi syntes i TV-rutan ett par gånger.
När jag startade mobilen efter programmet var den full av sms där kompisar frågade om de sett rätt på TV:n.
Kul!

Och så stod vi och snackade med den här killen ett tag!
Han smålog när han såg att min man och han stod och höll i damhandväskor...
Min man höll min eftersom jag fotograferade för fullt och Richard höll sin dotters...
Riktigt trevlig var han!
Och fin humor!

Lördagen och halva söndagen tillbringade vi på stan, på bio, på restaurang.
Vi hade inga planer utan tog allt som det kom...
Såååå skönt.

Anar att det kanske var här som lillan blev till!!!!

2 kommentarer:

A-K sa...

Wow! Tack för Herrey-bilden.
Jag är inne och tjuvläser din blogg lite då och då oxå....
Kram A-K

SiS sa...

Vad festligt!
Två "smygläsare" träder fram...
Kram