måndag 9 mars 2009

Andra chansen

Prick 20.00 i lördags pep min mobiltelefon till.
Ett sms.
Det stod ungefär så här i meddelandet:
"Bänkad i soffan. Mjukisbyxor. Rött vin. Choklad. Kakor. Påskmust (Eeeh???)."
Min första tanke:
"VEM står här utanför och kikar in genom fönstret??"
För det kunde varit så.
Förutom det där med Påskmusten....
Sms:et var från N.
Vi sms:ar varandra varje lördag när det är melodifestival.
Jag drack bara Loka Citron i början av programmet men efter NIO sms med knastertorra ordvitsar från denna kvinna var jag tvungen att gå över till gin&lime...
Vad ska man säga?
Småbarnsmammor...

Tja, och vad ska man säga om Andra chansen?
Jag telefonröstade på finska syrrorna, piloterna och ugglan.
Finska syrrorna för att jag tyckte det var coolt att de kom tillbaka med en variant på "Oh Mama".
Till och med koreografin var densamma.
Piloterna för att Johan Becker är så Johan Lecker (ursäkta stavningen men det här var en av N:s skämt apropå mina anspelningar på att Johan är så, så, slurrrp!)
Ugglan för att jag gillar hennes raspiga Janisröst men inte hennes hästsparkar.

Tre (eller fem) av finalisterna på lördag kommer från Idol.
Måns (som jag såg på inspelningen av Hej hej sommar 2006) , E.M.D (som jag såg på Dansstället i våras) och Agnes (som jag såg i Idrottshallen på hennes konsert 2006).......
INGEN från Fame Factory.

Fame Factory följde jag på TV när M var bebis.
Jag tror att det var andra säsongen.
Min man överraskade med en resa till Skövde (och Skara) med hotellövernattning och med "Lördagsfinal" i Berts kändisfabrik.
Det var jätteroligt!
Ganska många av dem som var med i den omgången har det "blivit något av".

Johan Becker (blink, blink) som vi såg i lördags, gifte sig och skaffade barn med
Carola Scucsheschnånting från Kristianstad,
Karl Martindal var ju också med i melodifestivalen för något år sedan,
Sara Löfgren har haft en del hits och dessutom medverkat i diverse mysmusikprogram,
Sandra "Klimpfjäll" var programledare i somras för Hej, hej sommar, deltagit i melodifestivalen liksom maken
Jimmy Jansson,
Maja Gullstrand var även hon med i årets melodifestival,
Johan Östberg är med i nåt barnprogram som man kan se på Bolibompa...
Ja, det var kändistätt det.
Får se om jag orkar skanna in några bilder från denna Skövderesa.
Digitalkameran hade inte uppfunnits då.

Sara Löfgren var min favorit.
Jag pratade med henne och frågade om jag fick ta lite på hennes arm.
Hon var snäll.
Det fick jag.
Och så tog J ett foto av oss två.
Som om vi vore de bästa väninnor.

På tal om en andra chans.
Kvällens träning gick mycket bättre än vid samma tidpunkt för en vecka sedan.
Måndagsledaren, K, har rest utomlands och ersatts av E.
Förra veckan höll E på att tuppa av och fick avbryta passet innan sista pulshöjarlåten och jag hann därför inte ta ut mig riktigt.
Hela passet var förresten segt och oinspirerande.
Hmmm.

Ikväll var det dags att ge E en ny chans.
Och det var tur för hon var i mycket bättre form än senast, passet var urkul och jag såg fram emot sista låten.
Eftersom passet innehåller många bra låtar, typ någon Dirty dancing-dänga, lite techno och Dead Ringer For Love så var förväntningarna höga.
Men.
Carola.
CAROLA???????
Som PULSHÖJARLÅT?
Gissa om jag blev konfunderad?
Dessutom en låt jag aldrig hört.
Jo, det har jag kanske, men den tillhörde definitivt inte hennes bättre.
Och jag är ju ingen Carolatjej.
Men.
(Igen.)
Det kan inte vara en tillfällighet.
Min svägerska älskar Carola.
(Alltså svägerskan som har en liten E.
HAHAHA! Båda mina svägerskor har en liten E...)
Så jag tänkte på min svägerska.
Ingen tillfällighet.
Att jag tänkte.
På just henne.
Just idag.

3 kommentarer:

åsa sa...

Jag börjar nog bli tantsjuk för mina favoriter på lördag är EMD och Måns.... Älskar Carolines snälla snälla men inte på lördag.

A-K sa...

Hm, vad är då jag? Jag gillar H.E.A.T....
Och ändå är jag ingen rocktjej egentligen. Tycker att Lili & Susie var värd ett bättre öde.
Ska bli kul att se den riktiga Melodifestivalen på lördag - i soffan iklädd mysisar. Kram på dig! A-K

Nina Brajkovic sa...

Så enormt töntigt glad man blir när nån skriver om en, även om det är nån som med glimten i ögat ratar min perfekta enormt härliga humor *blink blink* jag var i mitt esse (tycker jag själv då som sagt) Hörs på lördag, jag ska ladda mobilen!

puss puss
"N"