tisdag 17 mars 2009

Vårkänslor

Jag har tagit ner de fina kransarna från ytterdörren!
Några penséer pryder från och med igår trappan.
För nu ska det bli vår.
Eller?
Fick min trädgårdstidning med posten.
Jag längtar än mer tills jag kan börja fixa med alla mina växter.
Dock.
Hade jag glömt.
Eller förträngt.
MÖRDARSNIGLARNA.
Lyckades hålla dem borta förra sommaren.
Först var det så varmt och torrt och sen fick jag 10 kg "Snigelfritt" i födelsedagspresent...
Mmmm.
De små dumma djuren mumsade i sig giftet utan betänkligheter.
Kom an ni bara, jag ska nog ta kål på er i år också, hehehe.

På torsdag firar jag och J 15 år!
FEMTON ÅR!
Det är ju hur länge som helst!!!
Vad ska vi hitta på då?
Jag kanske ska bjuda med honom på torsdagspasset...?
Hmm.
Nä.
Eftersom vi varit både på Melodifestival och bio alldeles nyss så känns det inte som om det är läge att fixa barnvakt.
Vitt vin och räkor hemma i soffan i skenet av några tända stearinljus är alldeles för underskattat!
Funkar bra efter träningen också...

Tänk att vi hållt ihop så länge.
Som en arbetskamrat till mig uttryckte det:
"-Asch, det är lika bra att ha kvar samma, det tar sån tid att lära upp en ny!"
Sant.
Eller så är det så enkelt att det är tvättäkta kärlek?
Den riktiga kärleken som håller i vått och torrt och för livets alla prövningar.
(Och så har jag sagt till J med väldigt bestämd röst att jag dödar honom om han skulle få för sig att lämna mig...hehehe.)
Vi bråkar sällan men det kan ju också bero på att vi knappt hinner....
Passion?
Mjaaaeee.
Den dyker väl upp då och då men det är ju inte direkt som att man sliter av varandra kläderna på hallmattan.
Längre.
Att säga till sin respektive att man älskar honom är viktigt.
Ibland går det så lång tid emellan gångerna man säger det på grund av, jaa, vad?
Hur svårt kan det egentligen vara att säga de tre orden: Jag älskar dig?
En väninna till mig tycker att hennes man är dålig på att säga de tre orden (de har varit ihop i TJUGO år...) men han försvarar sig med att säga:
"Men det har jag ju sagt EN gång. Blir det nån förändring säger jag till!"

Jag gick sista terminen i gymnasiet när jag och J blev ihop.
Jag vill inte att våra barn ska stadga sig så tidigt.
Herregud, då är de ju bara BARN.
Hur ska jag förklara det??
"-Men mamma, DU var ju bara 18 när DU träffade pappa!!!"
Vi lämnar det...

Vad tycks om mitt nypyntade köksfönster??
Gardinen har jag sytt ihop av två kökshanddukar.
Tror jag ska skicka in det som tips till en veckotidning och få en trisslott...



4 kommentarer:

åsa sa...

15 år är länge... låter väl mysigt med vitt vin och räkor, även om jag hellre hade valt rött vin och ostbricka.

Grymt imponerad av din sista bild, ser ut som en bild från tidningen "Lantliv". Säg inte att du har gjort knäckebröden själv för då smäller jag av.....

KRAM

Nina Brajkovic sa...

Du är lite som Breeeee i Desp Housewives, fast inte lika galen! :-)

SiS sa...

Klart jag gör knäckebrödet själv, gör inte alla det???
(Nej, det var minsann ljug...)
Galen???
Jo, jag är nog det...

Anonym sa...

Det är en redig romantiker din väninna har ;-)
Kram,
Väninnan och Lyckosten