onsdag 4 mars 2009

En annan generation

I förmiddags erbjöd sig A, farmors syster, att passa alla barnen så att jag kunde åka ut och handla.
Ojojoj, så många ärenden jag hann uträtta på två timmar.
Ojojoj, så mycket gräs det låg i hallen när jag kom hem, fick nästan ta fram en lie för att komma in till köket. (Rulla nerför slänten var tydligen väldigt roligt!)
Ojojoj, så mycket A och barnen hade busat och lekt utomhus medan jag varit borta.
Man kan absolut inte tro att A fyller 75 om en månad!
Jag vågar påstå att hon är i bättre form än många i min egen ålder.
Och då bröt hon ändå en arm i höstas som är långtifrån läkt.
Krutgumma?

Efter lunchen som tog ca 2 timmar med allas måltider och blöjbyten (5 bajsblöjor!) kom vi så äntligen iväg till min farfar för att dricka eftermiddagskaffe.
Det var jättetrevligt!
Tyckte vi.
Förutom en sönderslagen assiett (det var JAG...), kräk i finsoffan (L) och en fullständigt uppstökad säng (M och E lekte att den var en rutschkana) så förlöpte visiten väl.
Trots nämnda intermezzon tror jag att farfar tyckte det var trevligt att ha oss där (???).

Farmor hann aldrig träffa L.
Mycket sorgligt.
Hon dog alldeles för tidigt och hon var inte färdig med livet.
Jag blev gravid två månader efter att hon gick bort.
Farmor var väldigt förtjust i flickorna men tyvärr är det bara M som kommer ihåg henne för E var endast drygt ett år gammal...

Sommer väntar...

Inga kommentarer: