söndag 22 mars 2009

Vi har också gjort Entré!

Sista etappen Extreme Home Makeover klarades av i förmiddags!
Jag är mycket nöjd!
Vår trånga lilla hall (fånigt att bygga en sån liten hall i ett för övrigt stort hus!) har fått en mysigare inramning med en rejäl ansiktslyftning.
Pärlsponten kommer från panelskivan.se (fantastisk uppfinning måste jag säga) och den otroligt vackra spegeln fyndade mamma på Bella Center förra helgen (stor inomhusloppis i Köpenhamn).
Just ovala speglar går inte att få tag i, nytillverkade.
Tro mig, jag har letat.
Pallen har vi ärvt från mannens farföräldrar (med lite färg och en bit fårskinn blev den som ny... eller så gammal som man vill att den ska se ut....), stolen har mamma hittat i en källare (hon har näsa för sån't där...), och övriga små prylar är en blandning av gammalt och nytt.
Den lilla (rättare sagt rundnätta) svarta damen - på tavellisten från IKEA - är skapad av konstnären Annika Österlind. Hon gör väldigt trevliga saker måste jag säga. Mest frodiga kvinnor men även en del annat...

Snart går vi in i april och vi lämnar inomhuspysslet för lite trädgårdsarbete.
Eller, trädgårdsarbete på dagarna och garagestädning på regniga kvällar när barnen somnat.
Oj, vad garaget blivit eftersatt!
Men det ska det bli ändring på...
Så småningom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sååå fint!! Yes i´m jelaous!!!