tisdag 3 mars 2009

Kommer våren nu då?

I förmiddags var vi ute i trädgården ett par timmar.
Det var jätteskönt även om temperaturen var låg.
Jag, M och E klippte ner vissna blommor (=bruna torra pinnar) i min plantering (vägrar kalla den "rabatt") men lät alla vissna löv ligga kvar som skydd.
Det kan ju komma mer snö även om man inte vill tänka på det just nu.
För vi fick vårkänslor idag.
Flickorna drog ut sina cyklar och cyklade runt, runt huset.
I sina klumpiga overaller.
Snart kan vi slippa klumpiga overaller.
Jag lääääääääääängtar.
Bara öpnna dörren och knalla ut.
Precis som man är.
(Höll på att skriva "som Gud skapade oss" men det blev lite överdrivet kanske...)
Oväsen från himlen fick oss att rikta blickarna uppåt.
"Det är svanar," berättade M, "såna såg vi hos mormor och morfar. Nu kommer dom hem och ska bo i nån bäck."

Barnen - och jag - bodde ju hos mina föräldrar hela helgen, för att inte vara i vägen för etapp "Bygga om badrummet".
Mysigt.
Att flytta "hem" igen.
På "gamla dar".
Fast i fredags satt jag själv med alla ungarna.
Mamma och pappa var på fest.
Borde varit tvärtom.
Men när jag lagt alla töserna poppade jag popcorn, hällde upp ett glas vin (eller kanske två...) och zappade mellan "Så ska det låta" och "Let's dance".
På lördagen var jag emellertid mestadels ute och flängde så då fick mormor och morfar händerna fulla...

Inga kommentarer: