måndag 18 maj 2009

Så här bra har jag inte sett ut på länge!

Nu har jag putsat alla fönster!
Både insidor och utsidor!
Hade först tänkt anlita en fönsterputsare men lejde istället ut de två äldsta barnen till Mormor & Morfar Barnpassningsservice AB.
Man hinner otroligt mycket när man får jobba ostört, det är bara att inse.
Hur ska det bli till hösten?
Då är alla barn alltid hemma när jag är det.
Inte som nu.
M och E hos dagmamman 15 timmar i veckan.
Varken L eller jag kommer att få någon "egen tid"...
Vi har det lyxigt i Sverige, med vår föräldraledighet.

Efter stafetten i lördags var vi på middag hos mamma och pappa.
Lego till barnen, Vodka-lime till mamma....
(Ja, det är min favvodrink...)





Förrätt: Grön ärtsoppa, kroepek och ett deeeeeeeliiiiikat vitt vin!


Varmrätt: Medelhavsinspirerad fläskfilé (oliver, basilika, fetaost, tomater bl.a.) med kokt potatis och ett fantastiskt Amaronevin.


Dessert: Limepaj med hallon, kaffe.
Whiskey, lösgodis och schlagerfestival avrundade kvällen.
Norge???





1 kommentar:

Nina Brajkovic sa...

Pustar! Äntligen kommit ifatt i ditt liv.. ja din blogg.. men torkar stora tårar.. inte ett ord om vårt fotbolls-VM... I´m in loooove with a fairytaiiiiil!!!!!