lördag 30 maj 2009

Det ska va' en trebarnsmor 2009!

Japp.
Mina två favoriter i final.
Men tyvärr Jarmo, vad är väl konststycket att kunna öppna en kokosnöt, att göra upp eld med endast två pinnar till hjälp eller kunna döda djur med bara händerna jämfört med de prövningar en trebarnsmor utsätts för dagligen???
Lagar mat med en hand, torkar en rumpa med en annan och snyter en näsa med en tredje.
Om man hade haft en.
Tredje arm alltså.
Vad är väl ett litet giftormsbett mot rejält treårstrots?
Vad är väl lite matbrist jämfört med småbarn med bajs- och kräksjuka?
Nej, säg den trebarnsmor som inte är en logistikexpertsshushållerskeeffiktivitetsmaskin med supertålamod.
En trebarnsmor är minsann en riktig överlevare!
Grattis Ellenor!
Och grattis mig!


Ja, på tal om det.
Jag och A har nästan varit "lediga" ikväll.
Bara två barn var!
Mellingarna tältar så vi slog på stort och tog oss till uteservering mitt i byn.
Det blev en kanonkväll.
A kom cyklande i sin röda storblommiga klänning med sin äldsta och yngsta i cykelkärran, själv promenerade jag med L i vagnen eftersom hon skulle sova. (Och det gjorde hon!)
M cyklade bredvid mig i sin fina mörkrosa klänning och håret som stack ut under cykelhjälmen fladdrade i vinden.
Somrigt värre!
Vi åt fantastiskt fräsch räk- och laxsallad och drack kallt rosévin till.
Barnen åt hamburgare och drack cola och lekte i lekstugan som finns i trädgården på serveringen.
Ljumma vindar och glada barn!
Mammorna njöt.
Och firade sig själva.
En dag i förskott.


Det ska va' en trebarnsmor 2009!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var verkligen en fantastiskt härlig kväll!!!
Och tänk vi fick säkert två-tre samtal genomdiskuterade eller var det till och med fler??!
Det spelar ingen roll, det kändes som vi pratade för första gången på flera veckor (förutom vårt långa telefonsamtal häromdagen...).
KRAMAR I MASSOR från din vän A.
PS. Måste bara rekommendera: Barbie och Diamantslottet. En kanonrulle som vi alla tre blev väldigt förtjusta i, I ville absolut inte sova och är det tjejkväll så är det, eller hur?!DS

katarina sa...

Ja, ni är beundransvärda, det är sant! Ibland undrar jag hur ni hinner allt! Får man va´ med i "klubben" om man är "snart 4-barnsmor varannanvecka.."? :) Kram K