måndag 11 januari 2010

Blivande handbollsproffs???

M och E var satt i publiken när morbror storspelade igår.
SJU mål!!!
Idag var det dags för flickornas egna premiärkast på handbollsplanen.
Vi - jag och J - tycker att barn bör prova på lagsport i någon form.
Vad kan då vara bättre än handboll?
Eller som i dagens fall - knattehandboll.
Inomhus, varmt och torrt, alltid nära till en kopp kaffe.
Ja, för oss föräldrar då!


Fyra tjejer i min egen ålder, alla forna spelare i damlaget här i byn, har dragit igång knattehandboll.
Och de har gjort det bra!
Min flickor var jättenöjda och längtar redan till nästa måndag.
Allt var kul, tyckte de.
Ja, kanske förutom just när de skulle öva på att kasta bollarna....
Eeeeh...
Men att springa efter ledaren och värma upp med roliga hopp, leka med bollarna i bästa Malmöflickanda och fara runt på hinderbanan - det var grejer det!


Jag kanske inte ska ta ut något i förskott?

2 kommentarer:

Unknown sa...

Om de ska satsa på handbollen är det lika bra att göra det helhjärtat - och Danmark är det enda landet i världen (mig veterligen) där damhandboll får mer medieutrymme än herrhandboll. Och mer utrymme än de flesta andra herrsporter, dessutom. Kanske blir lite svårt att bussa dem fram och tillbaka, blir nog enklast att flytta hit? =)

Kristina sa...

Kul att de gillade det! Nästa gång är vi fler ledare så då delar vi nog upp träningen i större och lite mindre ;-). De större brukar träna litelite mer handbollslikt och de små mer fri lek med föräldrar i komb med bollövningar. Ses på måndag! Kram Stina
PS- fin blogg du har! Ds