tisdag 5 januari 2010

"I ett hus vid skogens slut,

liten tomte tittar ut", var en av snapsvisorna vi körde på julafton.
Barnvänligt i allra högsta grad!
Det är INTE jag som är fotografen bakom ovanstående bilder.
Eftersom jag är framför....
Fick dem av brorsans svärmor som har en RIKTIG kamera.
Blir helt annorlunda djup och skärpa.
Jag fick förresten en ny kamera i julklapp.
Som man kan ringa med.
Bara det, att varken maken eller jag haft tid att fördjupa oss i hur den fungerar.
Ja, sucka och stöna ni om ni vill.
Men folk som får eller köper såna prylar förstår inte hur det är att ha tre småbarn samtidigt som man försöker lära sig hur en sak fungerar....
Det finns inget: "Vänta, mamma kommer och torkar din bajsrumpa om tre timmar" eller "Barn, kan vi lägga lunchen klockan tre idag?"
HAHAHAHAHA!!!!!
Jag försöker också ta mig i kragen och återuppta bokläsandet.
Just nu läser jag Liza Marklunds "En plats i solen", Björn Ranelids "Min son fäktas mot världen" (även om jag hellre hade läst "Kvinnan är det först könet" hehe) och en bok av en hemlig författare.....
Ja.
Varför inte ta tre på en gång???
Imorgon är det någon i familjen som fyller 7 år!
Ballongerna är uppblåsta, pappersduken pålagd, porslinet är framme, instruktioner getts till jubilaren om hur det fungerar att låtsas-sova-och- ligga-kvar-i-sängen-tills-mamma-pappa-och-systrar-kommer-och-sjunger-ja-må-hon-leva!

Inga kommentarer: