torsdag 7 januari 2010

Kalldusch!

Imorgon börjar jag jobba igen.
Inte så kul.
Men ganska kul att börja jobba på en fredag.
Mjukstart kallas det.
Kul har däremot jullovet varit.
Jag är jättenöjd.
Framförallt har det sociala kontot hamnat på plus.
Det var rejält eftersatt tidigare nämligen.
Vi har varit och hälsat på nästan alla våra närmsta vänner, våra bröder, våra föräldrar och äldre släktingar.
Det har pratats över frukostar, luncher, trerätters och eftermiddagskaffen.
Fantastiskt trevligt!
Barnen har lekt, både ute och inne, med varandra och med kompisar, med oss...
Förra julledigheten gick i renoveringens tecken.
Inget sån't behov har funnits nu.


Tränade på Friskis ikväll.
När jag gick hemifrån satt övriga familjen och mös i ett varmt skumbad.
Med betoning på både VARMT och SKUM!
Därför fick jag ta en onjutningsfull kalldusch när jag kom hem....

Inga kommentarer: