söndag 17 januari 2010

"Nu är granen död och vissen",

sa E och syftade på julgranen som hennes pappa slängt ut bakom garaget.
"Tur att vi tog av hängbollarna!
Annars hade kanske dom gått sönder."


Ja.
Nu är julen fullständigt bortstädad.
Nu börjar vi om på ny kula, så att säga.
Framförallt vill man bli av med kula.
Kalaskula på ca 2 kg som hängt sig fast strax under bysten på julledigheten.
Morr.
Sprang 7,5:an i förmiddags.
Finns inga ursäkter såsom att det är halt, kallt, blåsigt eller så.
Det är bara att ge sig ut.
TVÅ KILO!
På magen!!
Sätter sig alltid där.
Blir "orolig" för det där med midjemåttet som jag skrivit om tidigare.
Men jag har ju aldrig HAFT nån midja.
Det har inte mina flickor heller.
Vi ser UT så här.
Ska vi göra varsin Cher eller????
Nä.
SJUÅNHALVAN.
Japp.


Var på kursarträff i fredags.
Alltid lika roligt.
Och givande.
Vi trycker bara på paus-knappen när vi skiljs åt och så fortsätter vi diskussionerna varje gång vi träffas.
Vi har känt varandra i 15 år!
Vi följer varandras liv noggrannt trots att vi bara ses högst tre-fyra gånger om året.
Fredagens värdinna var G som bor 5 mil härifrån.
Hennes tre döttrar är i tonåren, tre mörkögda skönheter, och jag kan se min framtid, haha!
Yngsta dottern, snart 13, var hemma med en kompis.
Mellantösen var hemma hos pojkvännen, och äldstan kom hem under kvällen med sin pojkvän.
"Ja", sa G med ett snett leende, "våra myskvällar på fredagar innebär att vi knappt får plats i soffan längre. Mysigt, men vi är många."
Hmmmmm.
Vi måste köpa fler soffor.
Större chipsskålar.
Bredare skohyllor.
Om 10 år eller så?

2 kommentarer:

Sarasnaran sa...

Jag såg dig vid Karlslund, hurtigt värre! :)
Conny kallade dig förvisso för idiot... (syftade på springandet). ;)

Bettan sa...

Nytt år nya tag wohoooo! Duktigt!