torsdag 21 januari 2010

Även solen har fläckar...

Om man klättrar upp för den här stegen upptäcker man, att även d-e-n h-ä-r familjen har hemligheter...
Lik i garderoben.
Tomtar på loftet.
Dolda rum.
The dark side.
Asch.
Det är inte så farligt som det låter.
Låt mig förklara.
För ett tag sedan gick vårt ventilationsaggregat sönder.
Av olika anledningar, typ "Skomakar'ns barn...."osv. så har det inte blivit lagat.
Nu har dock maken bokat in kommande helg för att reparera fanskapet.
Det för väldigt mycket med sig.
Ventilationsaggregatet står på vinden.
Vår oinredda - en sanning med modifikation - men ganska stora vind.
Vi har talat om att inreda.
Snart.
Vi behöver ett TV-rum för barnen helt enkelt.
När vi byggde vårt hus - vi hade inga barn då - förstod vi inte hur det skulle bli att HA barn i huset.
Hade vi vetat, hade vi gjort ett helt annorlunda hus.
Ja, man kan alltid vara efterklok.
Men.
Inom en snar framtid ska TV-rum med vitmålad träspont på golv och väggar bli verklighet.
Dock ska en trappa komma på plats allra först så att vi kan ta oss upp till TV-rummet.
Maken har bestämt att jag ska åka och titta på trappa imorgon.
Min man är en mycket effektiv och handlingskraftig man.
Det kan inte ha undgått någon bloggläsare...
Alltså.
Trapptitt imorgon.
Jag vet förstås redan hur den ska se ut.
Vit, vit och vit.
Ja.
Och sen.
Ta en titt på bilden nedan!!!



Här ska vi sitta och titta på Bolibompa.
Inom en snar framtid.
Här ska jag - städ-och-sorterings-fascisten - organisera och strukturera.
Inom en ännu snarare framtid.
FAN vad vi har mycket grejer.
Prylar.
Pinaler.
STUFF!!!!
Jag vågar inte ens erkänna hur många lådor med barnskor vi har....
Eller hur många lådor med leksaker vi har....
Eller hur många lådor med barnkläder vi har....
Julsaker.
Påsksaker.
Sommarkläder i låda.
Vinterkläder i låda.
Gamla skolböcker.
Kassettband med inspelade Tracksavsnitt!!!
Madrasser.
Täcken.
Prydnadskuddar.
Slalomskidor.
Solstolar.
Lampor.
Tavlor.
Kläder-som-är-bra-att-måla-i.
"Vi kan väl sälja ditt första golfset åtminstone", säger J.
"Vadå sälja, jag har väl bara ETT???"
"Nä, du har TVÅ. Vi köpte ju ett nytt till dig."
Jag forcerade ett dussin lådor för att liksom bekräfta, och jodå, jag har TVÅ.
Varför?
Jag använder ju ändå bara 4 klubbor när jag spelar.
Driver, järntrean, järnnian och puttern......
Och då har jag ändå 31 i handicap.
Vilken bedrift.
Ungefär som att jag lyckas skriva så här mycket text enbart genom att använda långfingrarna....
Har förresten inte spelat golf sedan jag blev gravid med M så jag behöver ju VERKLIGEN två uppsättningar....


Ja, nu tappade jag tråden.
Jag vet.
Alltså.
Jag tycker egentligen att det är KUL att bringa ordning.
Men jag måste ha TID.
Vara alldeles ensam och jobba utan att bli avbruten.
När ska det bli???
Man hade ju hoppats att någon - inga namn - snart skulle kunna ta över några av prylarna????
Samma någon måste ha sålt vårt gamla köksbord????
Vi trodde att det fanns på vinden.
Det gjorde det inte.
Upptäckte vi!
Kvar fanns bara iläggsskivan.
Skumt!


J stökar fortfarande runt där uppe.
Jag smet.
Jag är trött.
Har varit och tränat.
Mycket bra pass.
Mycket bra musik.
Och huvudvärken slog till igår igen med full kraft.
Skit också.
Lite täppt i näsan så det är kanske därför.
Är väl en förkylning på gång.
Imorgon är jag ledig.
Trapptitt.
Handbollstitt på kvällen.
Derby.
Ska bli spännande.
Det mest spännande just nu är vart jag ska göra av all tvätt som ligger färdigtvättad i maskinen.
Grovköket är redan fullt med halvtorr tvätt.
Hmmmm.
Jag kanske kan slänga upp tvätten på vinden???

2 kommentarer:

åsa sa...

Ha ha ha, där ser man.... och att du varit golfare också...
sista inskolningsdagen idag, ses på måndag! Lycka till i trappan!
kram

Nina Brajkovic sa...

Ha ha vilket härligt inlägg... jag älskar att läsa om dig och de dina... det är så DU! Snacka om att bjussa på sig själv.. tack söta vännen för att jag får tjuvkika i ditt liv och le med dig... saknar dig! KRAM!