tisdag 19 januari 2010

Nu går vi mot ljusare tider!


Vi hade halvspontan friluftsdag med skolan idag. I torsdags tog vi beslut att vi skulle ta oss till den närbelägna sjön idag för att åka skridskor. Själv snörde jag inte på några, men jag hade fullt upp med snörande ändå! Fint när man kan utnyttja närmiljön!
Eftermiddagen har spenderats hos svärmor. Mina egna flickor plus lilla S var också med. Svärmor hade redan dukat fram mellanmål när vi klev innanför dörren och stampade av några kilo snö i tamburen - vita limpmackor, hallon- och jordgubbskräm och nyrullade köttbullar. Så ska det se ut! Inte som mitt "standardmellis": Risifrutti/Yoggi och lingongrova med smör.... Vi vuxna drack kaffe och jag hjälpte svärmor med lite datorgöromål, jag som är en sån expert inom området!
Igår var det handbollsträning med flickorna och Friskis & Svettis-pass för mig.
K hade nytt pass för terminen.
Skitbra!
Lite "Bed of roses", "Bombay dreams" och annat kul.
Vi var ca 55 st!!!
Måste ha varit rekord?
Vi kunde ju haft en bra fest efteråt liksom, med det antalet....
Dagens hälsoval var av det lugnare slaget, ansiktsbehandling och lite brynfix.
Så skönt.
Ingen motion för min del alltså, men för mästarna på Malta.
Det är ett kul program.
Sista avsnittet av Stjärnorna på slottet på lördag!
Men först blir det småstjärnor på slottet.
Hoppas vi.
Om inte förkylningar och annat sätter käppar i hjulet.
Nej, nu känner jag att jag sitter här och ordbajsar istället för att ta tag i det jag ska...

1 kommentar:

Stefanie sa...

Ordbajsa är bra! Det gör man alldeles för sällan. Haha! Så glad jag blir att vi går mot ljusare tider! Mina tulpaner är ett steg i rätt riktning då! Kram