måndag 18 januari 2010

Gris-Benny

E har äntligen börjat intressera sig för TV:n.

En film -ordagrant -baserad på böckerna om Benny av Barbro Lindgren.

Hon kan se den om och om och om igen.

När jag läser böckerna för henne på kvällen kan hon dem utantill.

Och han är rolig Benny, jag småfnissar själv varje kväll......

Även Pippi Långstrump har fångat hennes intresse.

Undrar hur många generationer som ska tycka att Pippi är rolig!?

Det är egentligen otroligt att vissa saker aldrig blir omoderna.

Som jag, hahahahahahahahahahaha!

Nu vill man börja "vårpyssla".
Skönt att det går på "rätt håll".
Ljusare på kvällarna i alla fall..
Tvålkoppen i emalj ovan fick jag av en arbetskamrat som städat ett dödsbo.
Visst är den fin?
Jättesliten och lite rostig...
Fick ett nyckelskåp av mamma som hon köpt på nån loppis.
I det hängde jag några av mina örhängen.
Var får jag allt ifrån ;)
Mamma vill nu nästan ha tillbaks skåpet och "sno" min idé....

Inga kommentarer: