måndag 27 april 2009

Åmmenäsår åmmenäsår

Det har inte varit "dagmammedag" för E och M idag.
Hmmmm, vad skulle jag hitta på till lunch???
Enbart smörgåsar duger inte och jag tycker det är svårt att variera barnens luncher.
Tog en titt i frysen och fick en idé.
På översta hyllan låg en påse frysta björnbär (som A plockade i höstas), en påse jordgubbar (som M och mamma plockade i somras) och en påse skivad rabarber (som jag fick av A förra sommaren då vår egen rabarber bara blev små bruna torra stumpar...).
Hög tid alltså att göra slut på fjorårets skörd!
Kräm?
Japp.
Jag chansade.
Även om jag riskerade att får höra: "Asså, så här smakar inte farmors...." av sexåringen.
Av ca 1,2 kg bär/frukt - är rabarber bär eller frukt eller vad??? - lite vatten, socker och potatismjöl blev det en stoooooor skål med mörkröd ljuvligt doftande kräm.
Om den gick hem hos testpanelen? (=mina tre döttrar)

"Asså, ja känner inte att de e rabarber i... asså den e god mamma!"

"Ja vill ha lingongrova me smör!"








Tja.
Den som inte satsar vinner inget heller.
Tsssss, vad vet barn om kulinariska läckerheter liksom??
JAG tyckte att krämen var jättegod!
Och nyttig!
Rena vitaminbomben!
Åmmenäsår åmmenäsår, sjunger jag glatt med när E och M skruvar upp volymen på radion när Britney spelas...
Förresten, hur kan jag glömma en så viktig detalj som att berätta att vi slog rekord i onsdags!
40 minuter och 30 sekunder!
Och J ännu lite snabbare för han drog ifrån mig på slutet.
GRRRRRRRRRRRRRR.
Jag ORKADE inte hänga på.
Jag var helt slut.
Jag frågade var han fick luft ifrån.
Typ.
"Vilja" svarade han kaxigt.
Åmmenäsår åmmenäsår







Inga kommentarer: