torsdag 16 april 2009

"Jogging har blivit en superhet mammatrend"...

...noterar och citerar jag glatt - och inte särskilt förvånat - ur tidningen Mama som kom med posten idag!
Klart att jag jogging är en superhet mammatrend!
JAG joggar ju.


Igår sprang vi på 42 minuter blankt!
3 minuter bättre än förra onsdagen!
Och jag har inte behövt lida nämnvärt av det idag heller.


Maken, mellingen, minstingen och jag har varit på resande fot idag.
Först läkarbesök för E och hennes mage, hon är nästan helt bra i magen, och sedan shopping.
Mannen shoppade.
Det var längesen sist.
Men oj, vad han kan.
Med lite hjälp av en supertrendig (hon hade såna där stora modäääärna brillor som jag tycker är skämtbrillor men det är det visst inte det är bara jag som inte fattar grejen) och trevlig expeditska samt en köpsugen hustru så fick han (vi) ihop en liten kulle med fina klädesplagg.


Jag försökte även hinna med en liten shoppingtur på tu man hand med mig själv men det blev bara ett ynkligt besök på H&M.
Tänkte klä mig lite flott när jag ska ut med mina gymnasiebrudar nästa vecka.
Flott och flott.
Jag vet liksom inte hur man ser ut i stan när man ska gå ut och äta.
Jeans är väl alltid rätt?
Och så får det väl bli en H&M-top.
(Top eller topp? Eller så säger man "överdel" så blir det inga stavfel...)
Men vad tusan har man på fötterna??
Stövlar eller sandaler??
Är det vår eller inte?
Brukar följa Madickens mammas (Kajsas) råd, ni vet det där avsnittet när Madicken ska gå och titta på valborgsmässobålet och hon tar på nya fina sandalerna trots att hennes mamma förbjudit det.
Sandaler på efter Valborg...

Ikväll avverkades näst sista torsdagspasset för vårterminen på Friskis & Svettis.
Om två veckor börjar "Sommarjympan".
Men hör nu här!
Sommarjympa som börjar den 1 maj?
Är det fler som inspirerats av Madickens mamma, tro?

4 kommentarer:

Vulpes Argentum sa...

Kjol och klackar har man på sig såklart.

Stefanie sa...

Hej hej! Vad roligt att jag blev "hittad". Efter torsdagens träning sussade jag också gott. Hehe! I morgon blir det på det igen! Klart vi ses på något träningpass, när sommaren kommer finns jag på gympa i Höör!/Stefanie

katarina sa...

Åh, vad jag längtar efter att få jogga! Jag och en väninna beslutade oss för varvet i Gtb 2010 - du kanske är sugen? Kram!

åsa sa...

Tror också att jag ska börja jogga. Man vill ju vara inne ;-)

Jag har redan slängt både jacka och strumpor så det bor nog en liten Madicken i mig...