tisdag 7 april 2009

Härmapa...


...såg vi inte idag, utan jag syftar på mig själv eftersom jag säger det som flera andra bloggerskor redan sagt:
Djurparken är ett fantastiskt och underskattat (den snodde jag rakt av A-K:) utflyktsmål.
Jag, och mina 3 goda väninnor H, M och A har varit där idag med alla våra barn.
Vädret var gudomligt, barnen på solskenshumör och våra fikakorgar var till brädden fyllda av godsaker.
Inte ett endaste glasstjat förekom!
Lite synd faktiskt eftersom jag tänkt prova Nogger Mint....
Men, men, det hinns nog med det också!!!

Vi har förresten sagt upp vår prenumeration på storken...
Vi är mycket nöjda med vårt abonnemang men nu får gärna någon annan prova på!


40 riksdaler kostade en liten liten rundtur på ponnyn!


"Ska syrran, ska jag!" tänkte 2,5-åringen och satt upp i sadeln på världsvant vis!
(=80 spänn, flax, flax iväg...)

Men oj.
Vilka stolta tjejer!
Och vilken stolt mamma...

2 bussöta björnspanare!


"Oj, har jag sovit hela tiden! Ska vi åka hem nu då??"


Ikväll är alla barnbarnen - utom L som inte har åldern inne - på påskmiddag hos farmor och farfar.
Enligt en tillförlitlig källa serveras barnaskaran kokt höna i currysås och ris - som alla älskar!
Hmmmm.
Vi föräldrar har fått sitta här hemma och äta rester.
Asch, det gör ingenting.
Så hinner man ju både blogga, städa badrum och tvätta en maskin....
Dessutom är jag ganska skönt trött efter dagens strapatser.
Summa summarum:
Det har varit en tvättäkta smultrondag idag!

2 kommentarer:

A-K sa...

Vassegó! Den meningen är alldeles gratis, men jag kan komma att sno någon replik av dig oxå framöver.... =) Vilken härlig dag ni verkar ha haft! Kram på dig!

Bettan sa...

Kokt höns med currysås det är fantamig det redigt käk det!

Inte lika gott som Mint Nogger visserligen....