onsdag 24 februari 2010

Sportlovet, dag 3

Välkommen till världen "lilla" A!
Så underbart och ljuvligt att du valde att äntligen komma ut idag!
Och så chockad jag blev, jag var helt säker på att du skulle vara en gosse!
Så fel man kan ha...
Och med raketfart for du ut på 4,2 kg och 53 centimeter!
Inte illa!
Du mår toppen och föräldrarna mår toppen!
Skönt, det är alltid lite oroligt innan man vet.
Tyvärr får vi inte åka och hälsa på och skicka runt dig mellan oss och slåss om vem som ska hålla dig och snusa på dig och luncha på patienthotellet som vi brukade göra "förr".
Det är dock inte längre svininfluensan utan kräksjukan som sätter stopp...
Men vi ses snart på hemmaplan!

Annars har dagen bjudit på besök i stan - alla flickorna har blivit passfotograferade - caféfika, spel, strumpsortering - det visade sig att högst 10 par strumpor passar M, E fick väldigt många "nya" i sin strumplåda, så också L - inköp av nya prinsessmålarböcker och tuffa kängor till M - i skoaffären spelades "Bad Romance" varpå M säger:
"Mamma, kan du inte dansa som du gör hemma???"
"Eeeeh, neeeeeej....."
"Fegis!"
(Mamma kommer att dansa till "Bad Romance" inom en snar framtid. Fast varken på vardagsrumsgolvet eller i skoaffären...)
- friskispass med min "gamla" torsdagsledare A - så himla bra musik, ojojoj (givetvis, ni vet vilken.....? Så det blev en svängom till den dängan idag i alla fall...) - OCH, det bästa av allt:
Samtalet jag hade nyss med den stolta nyblivna mamman!
Och det lilla knorrande ljudet i bakgrunden....
GRATTISKRAMAR kära fina vänner!!!!

2 kommentarer:

Stefanie sa...

Har jag missförstått eller det blir stan två dagar i rad? Med loggan på muggen kan jag gisa att ni va i en stad med ett universitet och många studenter. :P

SiS sa...

Visst var vi i en stad idag men "stad" betyder inte per automatik "shopping".... Inte en butik besöktes således... Bara polisstation och fik!