tisdag 16 februari 2010

Svar: Ja. (Att semla alltså!)

Trots att det är FETtisdag har jag inte ätit någon.
Idag.
I söndags åt jag en.
Igår åt jag en halv.
Så nu får man vara nöjd.
Jag ÄLSKAR lena vetebullar med mycket kardemummasmak.
Jag ÄLSKAR tjocka skivor mandelmassa.
Jag ÄLSKAR fluffig vispgrädde.
L och jag missade som bekant svärmors kalas i söndags.
Men svärmor var god och stoppade några semlor i en burk och skickade med familjen hem.
Annars hade jag börjat gråta.


L har fortfarande hög feber.
39,7 ikväll!!!
Vill knappt dricka välling och då är det illa.
Några salta pinnar och jordgubbssaft gick dock hem till lunch....

"Mästarnas mästare" inställt ikväll.
OS heter anledningen.
ALLA människor pratar om OS.
Överallt.
På TV, i tidningarna, på jobbet, i affären, på träningen "Nu måste vi skynda oss hem så vi hinner se..."
Alltså.
Det ger jag f-n i.
Just nu är jag inte alls intresserad av OS.
Brukar vara det.
Men inte den här gången.
Har annat att tänka på.
Grubbla över.
Vända och vrida.
Sucka och pusta.
Börja om.
Fundera ett varv till.
Får se var jag hamnar.
Inte framför OS på TV:n i alla fall.

Bettan, svar JA!
EN liten semla får man peta i sig när det är FETtisdag.
Det crosstrainar du bort imorgon.
På fem minuter!

Inga kommentarer: