tisdag 2 februari 2010

Hemmadagar med Lady Ga Ga

Har varit hemma med äldsta dottern i två dagar.
Imorgon är hon utvilad och redo för skolan igen även om jag tycker att hon låter lite täbbt...
Jag hann t.o.m med att jobba lite i förmiddags.
En massa lösa anteckningar skrevs in i ett Worddokument.
Äntligen.

Min gravida arbetskamrat var här och fikade i eftermiddags.
Vi förbarmade oss över den stackars biten cheesecake som blev över från i lördags...
Barnen åt hellre aprikoskräm!
Fryst cheesecake smakar ju som glass!
Jaja, det hade knappt blivit nåt över till dem ändå....

Var jättesugen på K:s baspass igår men när jag kom till träningen var inte hon där!
Istället var det en vikarie som jag inte är så förtjust i men hennes pass var helt OK.
Verkar som att "alla" har "Bad Romance" som obligatoriskt inslag den här terminen....
Inte mig emot.
När den kom på radion i förmiddags vred jag upp volymen och skuttade runt.
Det tyckte M var extremt pinsamt.
"Så där dansar dom inte, mamma!"
"NÄHÄ? Och hur vet du det???" svarade jag trotsigt.
"Jag har sett det på TV på morgnarna."
"?????"
"På nian."
"Jaha, men jag dansar som jag vill" och så fortsatte jag demonstrativt att skaka rumpa, göra hoppsasteg och häftiga vändningar på tårna...... Sååå coooolt. Shaky-shaky, dutta-tårna-dutt-dutt, hoppsa-hoppsa-skutt-skutt-åsså-snurr.....

Mästarnas mästare har börjat!
Måste ses....

2 kommentarer:

Stefanie sa...

Du är för härlig tjejen! Skulle studerat dig en hel dag och dokumenterat ordentligt. Hade varit grymt roligt!

Lo sa...

Va härligt det ska bli att ha barn som tycker att man är pinsammast på jorden