lördag 27 mars 2010

Hipp hipp hurra - lillebror fyller 30 ida'!

Min lillebror fyller 30 år idag!
Vi har varit och firat honom och smaskat i oss en massa tårta...
Jag höll ett litet tal som gjorde mig själv så rörd att jag började gråta mitt i.
Så patetiskt.
Jag skyller på att jag är i en känslig period just nu....
Jag skulle bara tala om för honom hur mycket han betyder för mig och hur rädd jag var när han blev allvarligt sjuk för ca 15 år sedan.
Han fick hjärnhinneinflammation och var helt borta och kom till sjukhuset i sista sekunden.
Där fick han sedan stanna kvar en vecka för behandling.
Jag kommer ihåg att jag satt och sov i en fåtölj i hans sal natten till Nyårsafton.
Men allt gick bra, läkarna menade att han repade sig snabbt för att han var i god fysisk form, och han fick inga men.
Imorgon flyger han och sambon till New York på en välförtjänt semester.
(Och så ska man behöva oroa sig för det....)

Min storemorbror har också födelsedag idag.
Även han fick en födelsedagssång och fyrfaldigt leve av oss släktingar.

Barnen blev trots allt hungriga så på hemvägen blev det ett stopp på McDonalds.
Tur att jag sprang en mil imorse (jag och A sprang milen på en timme!) men nu skulle man behöva springa ett par-tre till.....
Millenium på TV!
Toppen!
Hipp hipp hurra - lillebror fyller 30 ida'!


4 kommentarer:

Stefanie sa...

En mil på en timme innebär att ni klarar Vårruset på en halvtimme. Hihi!

Anonym sa...

Hej hej!

Vilken fin bild på dig du har lagt in där "uppe"!! Gud vilken kondis du och A har, en annan är ju halvdöd efter ett träningspass men men då får man ju trösta sig med att det bara kan bli bättre:-)
Ha det gott!! Vi hörs och ses!!

Kram G

SiS sa...

Hahaha! Tack G för att du tycker bilden är fin. Dock skulle 4 personer till varit med. Jag lyckas dock inte få med hela fotot... Har gjort det här många gånger tidigare, gör exakt som jag brukar, och lyckas ändå inte....

Lo sa...

Ja det där talet var det ju fler som fällde tårar till kan jag ju säga :)Det var otroligt fint!
Kramar