onsdag 31 mars 2010

Rah-rah-ah-ah-ah...

Roma, Roma-ma
GaGa, ooh la la


Jahapp.
Då har man varit hemma med sjuka barn idag.
Fast jag skulle ju liksom ändå vara hemma.
Mjaaa.
Jag hade i o f s tänkt att dagen skulle tillbringas på djurparken...
Imorgon skulle jag hämtat två "extra" barn på deras dagis resp. fritids efter lunch.
Vi skulle klä ut oss (ja, jag behöver inte klä ut mig för att föreställa häxa!) och köra runt och "påska".
Det blir inget med det som det ser ut nu.


För en minut sen sa min man uppspelt från TV-soffan "att detta var den godaste fiskrätt du har gjort!"
Eller hur?
"Jamen", fortsatte han "Huuuur många kvällar vid 21-tiden har jag micrat en fiskrätt och tyckt att den var så sagolikt god???"
Typ inga gånger alls.
Ska jag avslöja????


"Godaste fiskrätten jag har gjort"
(Barnens recensioner struntar jag blankt i. De är dessutom sjuka....)

Smält en klick smör i en ugnsfast form.
Hacka en lök och lägg i formen.
Lägg ca 8 Pangauisfiléer ovanpå löken.
Salta och peppra dem mycket!
Häll på 5 dl matlagningsgrädde.
Strö över ett paket klippt bacon och 1-2 dl färskriven parmesan.
Skjuts in ugnen på 200 grader i ca 40 minuter.
Kokta päror passar bäst till.


Jag har läst ut Per Morbergs fantastiska bok.
Den inspirerar och han har ett språk som går hem hos mig.
Just detta "recept" hittade jag dock på när jag öppnade kylen och såg vad som fanns hemma men Morbergs recept är genuina, äkta och enkla och jag ska definitivt prova dem.
Jag är sugen på att laga mat igen!



Mitt 300:e inlägg!
Rah-rah-ah-ah-ah

Inga kommentarer: