söndag 14 mars 2010

Summan av kardemumman (eller var det spiskummin?)

Fredagskvällen bjöd på Club Begagnes.
Farmors syster A var värdinna denna gång och bjöd på god köttgryta, hembakt bröd, sallad och såser.
Jättegott!
Vi var 32 stycken sälj- och köpsugna tjejer i alla åldrar och aftonen innehöll en väldig massa skrattande.
Min väninna H roade oss och gjorde så att vi fick skratta extra mycket.
H är bördig från Småland och bara det säger ju en del.
Hon fyndade minsann en hel vårgarderob (nåja) för några hundralappar och alla fick verkligen se när hon provade.
Själv passade jag på att prova en supersnygg bh - som tyvärr inte var till salu eftersom begagnessystern nyss inhandlat denna till fullpris på en av ortens modevaruhus - som satt som gjuten på mig.
Så igår var jag också och beställde en sådan.
Jo, här på landet får man ju beställa.
Butikerna får ju bara in en i varje storlek eftersom det kanske inte är nån rusning efter varor....
Alla mina gäster - några debutanter - såg ut att trivas väldigt väl i sammanhanget och sällskapet så jag hoppas att jag får bjuda med dem igen!
Själv fyndade jag mest till M denna gång, men en vårkjol och en glittertop (till schlagerjympan på lördagen) blev det till mig själv.

Igår längtade barnen efter våren.
Och gästerna:

Jag, A, M och S var på schlagerjympa!
Jättekul!
Fler än de 10 finalistlåtarna stod på programmet men när vi hade omröstning vann Pauline!
Min favorit som åkte ut i Andra Chansen.
Men jag måste säga att jag hade väldigt svårt föra att säga vilken av de 10 finalbidragen som skulle vinna.
Det fanns många bra.
Så därför ringde jag inte ett enda samtal för att rösta!
Vinnaren var bra, men det kunde lika gärna blivit någon annan känns det som....
Efter jympapasset åts det middag med familjen O-A här hemma.
Skaldjur till förrätt (jo, vi gillar skaldjur mycket), stekt vildandsfilé med apelsinsås till varmrätt och krusbärspaj med vaniljsås till dessert.
Och efter en livlig schlagerfest åkte gästerna "tacos" hem, enligt E....
Nattamad?

Efter en lååååååång promenad med syskonvagnen - både E och L sov som stockar - såg vi brorsan spela viktig handbollsmatch i eftermiddags.
De vann!
Och nu återstår bara att se hur det gick i en annan match i en annan del av landet.
Det resultatet avgör om "vårt" lag går upp i Allsvenskan eller inte!
Spännande, spännande...
Någon som har ett resultat?????


1 kommentar:

åsa sa...

Saknade en bild på dig i ditt schlagerlinne!!!