söndag 7 mars 2010

"När du skrattar dansar din själ!"

Sådana visdomsord får man med sig hem när man lämnar M:s söndagspass.
Hon är så otroligt positiv, denna ledare.
"Åh, så härligt, imorgon börjar en alldeles ny vecka!"
"Tänk på nåt positivt som du ska göra nästa vecka!"
osv. i samma stil.
Hm.
Jag blir nästan lite provocerad.
Sluta vara så j*a glad.
Det är faktiskt måndag imorgon.
Vad är det för kul med det?
Jo.
Det är bara tre veckor kvar till Påsklovet!
;)


Idag har det däremot varit en positiv dag.
Jag och L har varit på lille E:s 2-årskalas!
Jättetrevligt och smarrigt.
E:s mamma kan verkligen baka.
Jag hade kunnat äta hur många som helst av hennes ljuvliga kanelsnäckor.
Fast jag tog bara en.
Man är ju kvinna och snart 35 och har 0 i ämnesomsättning...
Och det fanns ju kärleksmums, chokladbollar och kalastårta också.
Medan vi var där var E på 3-årskalas hos en flicka som är hos samma dagmamma som E och L.
Och under tiden 60% av familjen svullade i sig godsaker var pappan och storasystern och övade simtag i simhallen....
Familjdedag fast på tre olika ställen alltså...


Nu väntar lite jobb, lite (NOT!) stryktvätt och lite ny dansk serie.
Och det är bäst att jag börjar skratta så att själen dansar lite GaGa imorgonbitti när klockan ringer...
5:30.
Sharp.

Inga kommentarer: