söndag 21 mars 2010

Lervälling, loppis och lyx!

När snön försvinner blir det lite lätt geggigt på marken...
Stora vattenpölar lockar små barn.
Så om jag tvättar många maskiner i vanliga fall så har det blivit ytterligare några extra de senaste dagarna.
Igår förmiddag var jag och M på barnloppis och gjorde fantastiska fynd.
Bland annat en supersöt Lille Skutt-dräkt till E....

När vi lämnat barnen hos mormor och morfar några timmar senare for vi in till sta'n och checkade in på hotell.
Och det var inget vanligt litet bås till rum, nej det var stort som en lägenhet.
Eller i varje fall en liten lägenhet.
Vi mötte upp lillbrorsan med sambo på S:t Markus vinkällare strax före sju.


Skål och välkomna!


Vilken buffé!
ALLT var gott!
Fantastiskt!
Delikat!
Och kocken lämnade spisen en stund för att gå igenom med mig vad det var för ingredienser i allt.
Inga nötter nånstans!
Toppen!
Och vilken service, må jag säga.
Inte så vanligt faktiskt.
De flesta suckar besvärat och säger att de inte vet och att de inte kan kolla upp det och....
Vi åt och drack kungligt ända tills det var dags att träffa John Blund.
Brorsan fick ta det lite lugnt, hade ju viktig match idag, jag och J var ganska nöjda vid midnatt - vi lider ju som bekant av sömnbrist - men min superläckra svägerska, hon skulle ut och svänga de lurviga.... Så swisch, så försvann hon ut i lördagsnatten i leopardtopp och höga klackar....

Vi följde den viktiga matchen på web-tv.
Det var en otroligt spännande match.
Speciellt som pappas mobila bredband liksom "frös" bilden då och då så att vi stundom satt och glodde på en stillbild...
Plötsligt hade resultatet ändrats, och spännande anfallssituationer liksom...tja, stelnade till...
Tyvärr, tyvärr blev slutsiffrorna 27-27 vilket innebär att laget inte fick en direktbiljett till Allsvenskan.
De kom tvåa i serien och måste nu kvala.
Det har varit en händelserik helg, har nyss suttit i jobbsamtal i 45 minuter, tänkte slänga mig i soffan, läsa söndagstidningen och titta på "min" danska serie - som jag omöjligt kommer ihåg namnet på - och lägga mig TIDIGT.
Vaknade ÅTTA imorse fast jag inte behövde.
Försökte tvinga mig att somna om men efter en timme gav jag upp.
Det gick bara inte.
Varför är det så?
"När jag inte HAR några pengar - då KAN jag inte dricka sockerdricka, men när jag HAR pengar - då FÅR jag inte dricka sockerdricka. När i hundan ska jag DÅ dricka sockerdricka?"
Oj, nu ropade tvättmaskinen på Askungen!
Nattinatti.

1 kommentar:

åsa sa...

Vad mycket lyx du har i ditt liv! Lisa verkar väldigt hjälpsam ;-)
Fyra dagar kvar... tre för dig!