måndag 8 mars 2010

J.R.

Idag har jag egentligen inte något att berätta.
Men jag kom att tänka på ett favoritcitat under bilfärden hem.
M:s fruktansvärda hosta har accelererat under dagen så när jag hämtade henne på Fritids såg hon ganska hängig ut.
I bilen utkämpade vi ett verbalt krig om huruvida temp skulle tas i hennes gump eller inte.
"Jo", sa jag, "vi ska ta tempen när vi kommer hem. Det bestämmer jag!"
"Nää, du bestämmer inte över MIN gump, det är faktiskt inte DIN!"
Och då dök det upp, Julia Roberts i rollen som Erin Brockovich, när hon förklarar för sin advokatboss att hon inte tänker ändra på sin (något utmanande) klädstil för hon "råkar faktiskt tycka att hon är snygg":
"And as long as I have ONE ass instead of TWO....."


Tvätten är väck.
Träningen avklarad.
Téet är bryggt.
Ettan är inställd.
Saltön.

2 kommentarer:

åsa sa...

Vem vann, du eller M?
När kommer du tillbaka?
Saaaaaaaaaknar dig redan!
KRAM

Anna o alma sa...

köp en örontemp. mitt hetaste tips!Kan på någotvis förstå att barnen inte vill ta tempen i gumpen.. phi..