onsdag 24 mars 2010

Plus minus noll

Med handen i kakburken???
Men visst är man väl värd några av mammas hembakade mandelskorpor och en stunds nackmassage efter en jobbig arbetsdag??
Maken kom ner från vinden - han är där och fixar varje kväll numera - och bad om hjälp.
Jag skulle skruva fast stora tunga gipsskivor på isoleringen i taket medan han höll.
Vilket maskingevär jag fick i min hand!
Jesses!
Det klarade jag galant.
J sa att jag var duktig (!) trots att jag fick gipsmojs i ögonen hela tiden, satte nån skruv fel och klagade på att han slängde skräp överallt.
Nu ska ni veta att jag har en sån man som bara ler lite överlägset och låter mig hållas utan att ge igen.
Det är kärlek det!
När jag ändå var där uppe passade jag på att leta upp vårskor till E och L.
Ibland älskar jag mig själv.
För mitt idoga sparande.
Och mitt ordningssinne.
Där stod de nämligen.
Ett par Kavat i rätt storlek till E och ett par Kavat i rätt storlek till L.
Och vips.
Så sparade jag ca 1000 spänn.
Å andra sidan.
Kanske inte.
M var med mormor på medlemskväll på Lindex.
25% på ett helt köp.
Det är grejer det.
Det är lite lönt.
Hörde att Lindex fått ny ägare.
Och vart tog kupongerna med 25% PÅ ETT HELT KÖP VÄGEN DÅ??
Nu får man bara en fjuttig rabattkupong med 30% på en vara lite då och då.
Alldeles för då.
Snål-Lindex.

1 kommentar:

Lo sa...

Mysigt det ser ut! Och så är du fin i håret!