söndag 30 januari 2011

Äntligen fick jag göra något jag är riktigt bra på!

Vackraste blomman - alla kategorier!
Tyvärr kort säsong, så man får passa på när de finns i överflöd.
Sa till en arbetskamrat, innan jag gick hem i torsdags, att jag skulle gå och köpa en stor bunt tulpaner.
Till mig själv!
"Jaså, ska du överraska dig?"
Hahaha.

I fredags, kursarträff hos T.
Kvällen hos honom och hans fru M var fantastisk!
Jättegod mat och jättefina vänner!
J frågade igår - som efter varje träff jag haft med detta sällskap - om det "hänt nåt nytt" och vad vi pratade om.
Hur ska jag kunna veta det?
Vi babblar ju hela tiden!!
Vi slåss om pratutrymmet!
Non stop!
Och så har det alltid varit.
Det är det som är det underbara.
Med det här gänget.
"Nåt nytt": Ytterligare en har lämnat läraryrket nästan helt och hållet...


Igår - efter att J och jag sovit i skift fram till lunch (nätterna är hell as usual, och då ännu värre när vi båda varit ute och kommit hem seeeeent) - hittade jag plötsligt inte någon av döttrarna!
Men jag fann uppenbara spår att de befann sig i huset ;)


A-H-A!!!
Vårt blivande TV-rum var med ens inrett!
Jag hade kanske tänkt mig en stil mer åt det franska bondromantiska hållet, men, men....
Dock-och-nalle-dagis får väl duga tills vi hittat vad vi vill ha...
Och i eftermiddag tror jag faktiskt att vi "hittat" det mesta!
Mamma och pappa var med flickorna på teater så då passade vi på att köra till IKEA.
HERREGUD så effektiva vi är!!
Jag glömmer mellan varven bort hur det är att göra saker utan tre små kissnödiga, fikasugna, omständiga och gnälliga barn i släptåg.
Nu var det bara maken som var fikasugen, jag själv kissnödig och alla andras ungar som var gnälliga så det gick hur smidigt som helst.
Vi är så j-a duktiga på att konsumera när vi får tillfälle!!
Och igår - tror knappt det är sant - så tyckte J att jag kunde åka till Nova en sväng (ENSAM MED MAMMA!) för att jag längtat och suktat så länge!
Shit alltså!
Jag ÄR verkligen bra på att shoppa!
Jag hittar ALLTID något jag vill ha.
Mycket något.
Och det var så mysigt att bara gå där och strosa med mamsen.
Och dyrt.
Men det är bara pengar.
Som kusinen sa när han var här och fikade.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
Eller hur.

Inga kommentarer: