måndag 24 januari 2011

Om man bara kunde få sova liiiite mer, bara liiiite....

Efter en trevlig After Work i torsdags, men efter en mindre trevlig vecka räknat i antal sovtimmar, gjorde jag i fredagskväll något jag inte gjort på mycket länge.
Jag somnade (domnade bort) i soffan kvart i å-t-t-a!!!!
På kvällen alltså.
Så ovanligt att maken kände ett starkt behov av att dokumentera detta fenomen!
Jodå.
Han både fotograferade och filmade.
Visade han mig i lördags.
Sött.
Men efter 14 dagar med en snittsömn på ca 5 timmar per natt så är det kanske inte så konstigt.
Att man kraschar.
Både äldsta och yngsta sover skräpdåligt.
M vaknar vid 4-4.30-tiden varje morgon!
Oftast bredvid mig.
Rent provocerande att läsa ett forskningsrön i tidningen Hälsa jag fick av massören idag:


"Sov dig snygg.

Att skönhetssömnen gör nytta finns det nu vetenskapliga belägg för. En god natts sömn får människor att se attraktivare och friskare ut, enligt en svensk studie publicerad i Britsish Medical Journal."

JAHA!

Folk i min omgivning gör bäst i att inte beklaga sig över att de är trötta.
Ska vi tävla i vem som är tröttast, kontrar jag då....


Det sociala livet är det inte så mycket bevänt med således, även om man kan tro att det är så, att döma av den här bloggen.
Alla vardagskvällar går i familjens tecken.
Hämta barnen efter jobbet, laga middag, duscha barnen, göra läxor, se Bolibompa, lägga barnen, ta hand om disken, ta hand om tvätten, fixa morgondagens kläder och väskor etc etc... Och något ynka träningspass, lite TV eller datortid då och då...
I lördags var vi dock hos mina föräldrar och för att äta en fantastisk middag!
Jättetrevligt.
Och lillan sov över...
Jättetrevligt det också.


Rolig artikel om Crossfit, ur lördagens tidning:







NÄHÄ!
NÄHÄÄ??
"Den typiske Friskis & svettis-motionären eller kontorsnissen som tar sig en löprunda med jämna mellanrum lär tyvärr inte göra sig besvär."
NÄHÄ??
Guldbaggegalan är som vanligt....smal.
Skulle dock gärna vilja se några av filmerna som är nominerade.
Den enda jag sett är Änglagård III och den är ju inte ens nominerad!!
JOHO.
Nu fick den visst "Biopublikens pris".
Det var ju för väl...





1 kommentar:

Vulpes Argentum sa...

Ta med dina ladyfriends till CF Malmö o de treeeeeeevliga danska gossarna för ett pass vetja ;)