tisdag 15 september 2009

"Det är några som handlar på Netto."

"Det är några som handlar på Netto.
Framförallt dom som är pangsjonärårr."


(M från bilens baksäte efter ett konstaterande från mig att det alltid är så få bilar på Nettos parkering i jämförelse med antalet bilar på ICA:s parkering precis bredvid.)


Om nu Mark Levengood tänkt skriva fler fortsättningar på "Gamla tanter lägger inte ägg" så kan han bara ringa.
Bara ringa.
Här finns en källa att ösa ur...


Nej, vi handlar inte på Netto.
Vi trivs mycket bra med ICA och City Gross.
Netto är rörigt och ofullständigt och i entrén luktar det rutten fisk.
Och de säljer inte rutten fisk.
De säljer inte ens färsk fisk.
Strange.


Idag dog en av mina första förälskelser.
Orry Main.
Eller Patrick Swayze som han hette i verkligheten.
Nord & Syd.
Det var en pampig serie det.
Och Orry Main.
Min kompis på den tiden var mer förtjust i George Hazard.
Han var den andra huvudrollsinnehavaren och nordstatare.
Dirty Dancing och Ghost är också filmer som jag vill kalla "klassiker".
Bra musik, något tveksamma skådespelarinsatser (i alla fall i Dirty Dancing, hihi), klassiska citat mm. mm.


Två av tre döttrar är sjuka.
Har ändå jobbat måndag och tisdag.
Likadant förra gången de var sjuka (för två veckor sedan...)
Min man flyttar om i sitt schema, mormor, farmor och moster A ställer upp.
Imorgon funkar det dock inte.
Varför stannar jag då inte bara hemma?
Det gör man när ens barn är sjuka, eller hur?
Skulle haft 5 VAB-dagar redan istället för EN!
Vem tackar mig???
No one.
(Jo, min närmsta kollega kanske? Fan vad vi kämpar! Kram på dig - och godnatt!)

1 kommentar:

Jympatjejen sa...

Ändrade planer för helgen så vi ses på Lottas!